R

romina_cool

jag har bestämt mej att börja hoppa med min häst!!! har ni några förslag på övningar som jag kan börja ?:love:

Sv: övningar

vad är det för häst?
man kan ju alltid hoppa på böjt spår och på diagonalen!

Hej hej!
Du kan ju börja rida lite över bommar? och sedan höja några centimeter, Även om hästen bara "går över" så är det en bra början att lära hästen. Om hästen verkar lite osäker o så, så kan du ju leda det över små hinder m.m. så det förstår att det inte är farligt, eftersom du också gör det? Sen när det börjar gå bra, så är det bara att höja mer o mer. Inte under samma dag, utan man får ta lite i taget! Jag är också ganska ny inom hoppning eftersom ridskolan jag gick på i 4år, va ganska dålig. flyttades runt i massa små grupper, så nu är jag medryttare hoss en annan o lär mej mer o mer.

Mvh Katrine

den här tjejn är inte seriös hon äger ingen häst och hon rider på trähästar så ni behöver inte svara henne + att hon är 17 år

Hej..jag tycker du ska örja med att skritta,trava och galoppera över bommar..och när du har gjort de nåra gånger kan du börja med mindre hinder och sedan gå uppåt...:)om du har kavaletti stöd kan de ochså va bra och träna..ha de bra och lycka till..../becca:p

är din häst in hoppad??;)

Börja helt från början med låga hinder och mycket markarbete.Träna även själv på att följa med ordentligt och ge hästen mycket stöd. Det krävs mycket från dig!
Lycka till!

Cavaletti är mycket bra träning i början för både dej och hästen. Sen kan man använda galoppbommar. Studs är också väldigt bra eftersom både du och hästen får träna på avstånd och lär känna varandra.
Men mycket lågt till att börja med och inte för mycket så hästen lessnar.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 412
Senast: MalanMjöl
·
Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
202
Senast: Tassa
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För att få en flexibel häst krävs övningar som både kortar upp och länger hästens steg, enligt A-tränaren Tobias Grönberg. Här tipsar...
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Du får enormt lösgjorda hästar med den här övningen, säger A-tränaren i hoppning Niclas Haking." Han bjuder på en övning i två delar...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix