Övningar och gjord..

M

Moej

Vad kan man göra när man tömkör?
Hur länge tog det för er att köra in eran häst? Då räknar jag inte med tömkörningen,
Kan man på något vis göra en tömkörningsgjord som man bara ska använda en kort tid? Som av en tolksele eller något..?

Sv: Övningar och gjord..

Jag brukar bara andvända däckesgjorden när jag börjar. Bara så att jag får upp tömmarna. Sedan finns det massor av saker att träna på. Dresyr som tex skänkelvikningarm.m. Kör i skogen, kör i trafik. över bommar passa på att gå med hästen där det kanske är lite lerigt. Det finns massor att träna på.Allt du lär hästen på marken kan den ju när du sitter upp.

Sv: Övningar och gjord..

Det bästa och enklaste att bara tömköra med (föruton selen) är ju en enkel tömkörningsgjord. Den kostar inte många hundralappar.
Men tills du har fått köpt en sån kan du använda sadeln och dra upp stiglädrena och dra tömmarna igenom dom!

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
365
Senast: Lavinia
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
942
Senast: Cattis_E
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 850
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 472
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar