Övning - Tömkörning

Tuvi_Leo_Horse

Trådstartare
Jag behöver tips på övningar man kan göra när man tömkör. Inte någon sidförande rörelser då varken jag eller ponnyn har tillräckligt mycket kunskap än. :)

Jag bygger "hinderbanor" med olika bomhinder, slalom i olika formationer runt bildäck och hinderstöd. Bomhindren är både kliva över, gå emellan, rygga rakt mellan två bommar, kliva över både rakt och snett samt bommar både på marken och upphöjda. Jag hämtar lite inspiration från maratonkörningen när jag bygger mina slalomhinder för att kunna variera vägen och variera svängarna istället för att bara köra slalom rakt fram.

När man är nybörjare tycker jag att övergångar, halter och variera fyrkant och volter är alldeles tillräckligt för att hitta känslan. Försök lista ut hur du får hästen att antingen följa fyrkanten rakt eller komma in på volt genom hur du placerar dig snarare än att dra i tömmen. Samma med tempoväxlingar. Du ska dansa med hästen. Bommar och slalombana är också bra tips för att få kvitto på att styrningen faktiskt fungerar.

Liknande trådar

Ridning Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning...
Svar
9
· Visningar
1 120
Senast: co-SMAD4
·
Träning Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren)☹️ Vi röntgade 3 av 4...
Svar
2
· Visningar
454
Senast: Blyger
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan... 2
Svar
30
· Visningar
2 179
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 012
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka