Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Smultron överlever ju i det vilda så om du inte fått tag i en väldigt förädlad sort borde du kunna gräva ner krukan i jorden över vintern. Lavendeln kan du kanske göra likadant med men där beror det nog mer på vart du bor för den är inte vinterhärdig i hela Sverige.
Jag har lyckats två vintrar, men efter senaste vargavintern stendog dom. Jag har bara balkong (ingenstans att gräva ned härligheten alltså) och sveper in krukorna i ett gammalt hästtäcke. Har nog haft lite granris över någon vinter också.
Trädgård & Växter
Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter!
Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Trädgård & Växter
Är på jakt efter förvaring till trädgården. Gräsklippare, verktyg, redskap, krukor, allt som hamnar i växthuset "så länge".
Är såna...
Trädgård & Växter
Har fått hem Miscantusplantor som jag beställt. Det stod i beställningen att de inte skulle levereras förrän efter 17 mars, men de kom...
Trädgård & Växter
Vad har ni för bärbuskar och annat ätbart i er trädgård? :)
Tänkte köpa in lite nytt och behöver inspiration:)
Jag tycker nog om allt...
Lantbruksdjur Jag är inne på tredje kläcket för i år... Dock är det bara de från det första som blir kvar hos oss. Där kläcktes 20/28. Alla utom fyra...