Sv: överviktig ponny!
Nu blir jag lite undrande, väger han inte mer än 250 kg? En shettis väger ju 300 kg. Nog tycker jag väl att han borde väga åtminstone det. Visst är Dartmoor (det var väl en dartmoor
) ganska smäckra, men jag skulle nog ändå vilja påstå att han nog väger 300 kg ändå.
Sen tycker jag nästan det är lite i underkant med grovfoder, fast han kanske står på halm? Ser ju oxå att du inte har något roligt hö, värdena kan vara lite svåra att få ihop. Men skulle inte hackad lucern kunna vara något? Nu vet jag ju inte hur det passar med din foderstat, för jag har inte räknat på den, det var bara en fråga.
Måste också bara säga, var i hela fridens namn har Pimsan lärt sig foderlära någonstans? Det är ju helt uppåt väggarna.
Till slut vill jag bara säga, att tänk på att det tar tid att gå ner i vikt. Även för en människa är det så att de första kilona rasar som bara den, men sen tar det liksom plötsligt stopp, och så känns det som om där inte händer nånting. Låt det gå ett tag till, kanske ca 3 månader till, och bedöm sedan hur det ser ut. Sen är det alltid svårare att se viktminskningar efter hand som tiden går och det kanske går långsammare. Man blir liksom blind. Så glöm för all del inte att KÄNNA på hästen hur hullet är. Det glöms lite ibland.
Lycka till! Mvh / Linda