Överviktig körhäst

Holley

Trådstartare
Har en fråga hur får man ner en körhäst i vikt? Jag har en tinker som är överviktig och inga muskler direkt. Hon körs mest för både hon och jag tycker det är roligast. Men det är blir bara någon gång i veckan. Just nu går hon på bete hela dygnet.

Nu vill jag ut och köra mer och vill ha lite tips på hur man kan få ner henne i vikt och hur man bygger upp konditionen på henne. Helst utan att stalla in henne på nätterna

Sv: Överviktig körhäst

Begränsa betet (= betesreducerare på eller gräsfri hage periodvis under dygnet.) och/ eller kör mer. Längre sträckor och mer tempo, kanske?

Fördelen med att köra är ju att man kan trava långa sträckor utan att bli trött själv... :angel:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 093
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 509
Senast: Sesca
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 020
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar