C
cerrox
Jag fattar inte hur Prinsen min (arabiskt fullblod) kan vara sååå hungrig HELA tiden!!!? Han är redan uppe i minst 8 kg hö per dag, samt går fortfarande i liten gräshage & det känns som om det egentligen är alldeless för mycket för honom, han är ju överviktig & konvalecens & bör absolut inte väga för mycket. Han väger minst ca 20 kg för mycket, är uppe på 480 kg nu tror jag. Hö´t har en Smrp/MJ kvot på 5.6 sedan med lite lusern & foderjäst så ligger kvoten på ca 6, men MJ är uppe i 80 snart någonting, det är på tok för mycket jag vet. Men vad göra när han är så hungrig hela tiden? Hjälper det om man höjer upp Smrp/MJ kvoten? Men hur sjutton ska jag kunna ta ner MJ? Egentligen behöver han ju inte mer än någonstans mellan 55-60 MJ (tror jag?) för att få ner vikten, men det känns som om jag svälter honom om jag drar ner på hö´t så förbaskat mycket? För i lätt arbete låg han på 75-80 någonting förra året & Smrp/MJ på uppåt 7 & gick bra på det. Ska leta i papprena & kolla dom exakta uppgifterna för hur han låg då. Men någon som har förslag på hur jag ska göra?