Övervakningskamera i transporten

Sv: Övervakningskamera i transporten

På förra transporten borrade vi hål upptill frampå.
Det följer med en gummiplutt till kamerafästet (vi fick en iaf till vår kamera) som man klämmer in i hålet så det blir tätt.

På vår nuvarande transport sitter den fast i väggen intill sadelkammaren framför hästarna.
Vi har mer störningar nu än i den förra transporten.

Tror tyvärr inte att jag har några bilder. :(

Vi har satt fast den framtill i transporten. Ett specialgjort fäste som går från lampan (där vi tar ström) och sedan går ner i fronten så man får hästarna framifrån.

Jag vill se om de är oroliga i blicken och vad de gör, innan de gör något. Har aldrig förstått de som monterar kameran längst bak i släpet. Rumpan är jag inte intresserad av...

Oj, jag trodde man alltid monterade den fram?

Jag vill främst se benen och i viss mån huvudet, de är alltid de jag tittar på först när jag går in i släpet. Då är visserligen min totalt okomplicerad att köra. Skulle jag köra en ny häst hade jag prioriterat huvudet före benen.

Jag hade velat ha en fläkt oxå :D Men den kanske man inte direkt behöver under färd - kan sätta upp provisoriskt. Och i sådana fall bak så häststackarn inte får vinden rakt i ögonen.

Vad har ni för kamera? Behöver köpa en men funderar på vilken som är bäst/mest prisvärd.

Tack för era svar :)
Hur stor risk finns att hästarna slår i huvudet i kameran om de står och härjar med huvudet?
Ingen som har bilder?

Centaur, jag har köpt en billig en, ca 1300 kr (ordinarie pris 1990 kr). Kör inte med släp mer än kanske 2-4 gånger om året och då vill jag inte vill lägga 3-4000 på en övervakningskamera.
Men är jag inte nöjd så lämnar jag naturligtvis tillbaka denna och får tvingas köpa en dyrare sedan...

För oss är det ingen risk att hästen kommer i närheten av kameran, med mindre att den klättrar över bommen och sedan vidare upp på sadelkammaren (och det är rätt långt mellan dessa två i en Classic).

Kommer du i håg vad den heter? Skriv gärna när du testat den! :)

Jag kör inte heller så ofta, men är alltid så rädd att något skall hända och det är en stor trygghet att hela tiden kunde kolla att de står på benen.

För oss är det ingen risk att hästen kommer i närheten av kameran, med mindre att den klättrar över bommen och sedan vidare upp på sadelkammaren (och det är rätt långt mellan dessa två i en Classic).

Nu har ju inte jag en släp med sadelkammare så då är de ju mindre plats framför bommen ;)

Kommer du i håg vad den heter? Skriv gärna när du testat den! :)

Jag kör inte heller så ofta, men är alltid så rädd att något skall hända och det är en stor trygghet att hela tiden kunde kolla att de står på benen.

Jag kan Pm var jag köpt den och om jag kommer ihåg de ska jag skriva om kameran. Den har dock fått 9 recensioner på deras hemsida och de tycker jag inte är så illa.

Har en trilercam som fungerar jätte bra. Sitter fast fram i transporten. Ingen risk att hästen slår i kameran.
Pudlan

Inte i någon av våra transporter har det funnits risk att hästen kommer åt kameran.
Då har vi haft en Thule Trane (utan sadelkammare) och en Ringo Star Trailer (som numera heter Thule exellent om jag inte minns fel) som har sadelkammare.
I Tranen satt kameran ungefär där lampan sitter.

Liknande trådar

Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
420
Senast: warg
·
Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
391
Senast: Oknytt
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 310
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23