Översvämning i hyrt hus - vem står för det?

Jag satt i samma sits för inte alls länge sen. Jag ringde ut jouren och dom ringde ett företag som kom och sanerade efter bara några timmar. Jag frågade flera gånger om vem som skulle få fakturan och både företaget och hyresvärden var noga med att påpeka att jag var beställaren eftersom det var min lägenhet, men fakturan skickades till hyresvärden så dom skulle stå för allt då det ska gå via deras försäkringsbolag.

Min lägenhet har stått med fläktar i flera veckor nu och nu ska det renoveras, det var så omfattande hos mig så jag fick packa ihop hela lägenheten och bor hos mina föräldrar sen en månad tillbaka.

Lycka till med allt!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 415
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 646
Senast: Glimra
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
7 061
Senast: Lobelia
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 590
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar