P
pluttis
börjar tröttna på att hästen blir okontrollerbar i vissa lägen. nu har han stått ett tag pga att han var svullen i en sena. men vet. har vart ute o sagt att allt var okej så nu är det dags att sätta igång honom igen. ja vet ju att han har en massa överskotts energi, de hade han även när han var i fullkondition och reds regelbundet ca 6-7 dagar i veckan. så ni kan ju tänka er hur han är nu när han knappt gått nånting på ett tag. men han får för sig att han ska vända mitt på vägen när vi är ute o rider, helt plötsligt stannar han och vägrar röra en fena sen så vänder han på en femöring o bröjar trippa hemåt. man tröttnar ganska lätt på det här. o ja vet att jag inte är världens bästa ryttare, men ja får honom o vända tillbaka igen o så fortsätter vi en bit så blir de samma sak igen. man tappar liksom lusten till o sätta sig på honom o rida ut en sväng. inte lika mysigt längre
ja har funderat på o skaffa en duktig medryttare som kunde hjälpa mig med problemet men de finns ingen som vill rida min häst
egentligen har ja inte tid med honom o de har jag skuldkänslor för! så ja skulle vilja ha ut honom på foder så han får en massa ompyssling och mys! men de ingen som vill ta honom på foder heller! usch, ibland tröttnar man!
ja skulle aldrig sälja honom! de vill inte min mamma heller!
nån som har några tips på hur ja ska göra? snälla!
ja har funderat på o skaffa en duktig medryttare som kunde hjälpa mig med problemet men de finns ingen som vill rida min häst
egentligen har ja inte tid med honom o de har jag skuldkänslor för! så ja skulle vilja ha ut honom på foder så han får en massa ompyssling och mys! men de ingen som vill ta honom på foder heller! usch, ibland tröttnar man!
ja skulle aldrig sälja honom! de vill inte min mamma heller!
nån som har några tips på hur ja ska göra? snälla!