Överrullningsjord

O

Opi

Min häst rullar fast då och då. Någon som har använt sådan där gjord som hindrar hästen från att rulla över? Men visst kan de lägga sig ner ändå? Funkar den??

Min väninna har en sån till sin häst och den fungerar på honom, han fastnar inte när han har den men kan ändå ligga ner och vila. Hon köpte en blilligare variant men den gick sönder så hon fick köpa en ny och då en lite dyrare, m a o kan det löna sig att ta den från början om man använder den mycket. M v h / Monica

Du kan också spika lister horisontellt på boxväggarna. Då finns det ngt att få fäste mot och dom kan rulla loss sig själva.

Gnorp-rullglad ;)

Liknande trådar

Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Finns det något vettigt alternativ till bomull (tussar, pads osv) när man ska badda t.ex huden med någon vätska? Bomullsproduktion är ju...
Svar
5
· Visningar
467
Senast: MiniLi
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 532
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 227
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2