Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
I höstas mötte jag en älgko med två stora kalvar på samma avstånd som det du har på fotona. Nu var det förvisso i skogen men min hund märkte inte ett jota... Jag gick och pratade högt, tittade rakt fram och försökte se icke-farlig ut: "så så lilla älgen jag har ingen bössa vill dig inget illa vill bara komma hem, ja stå kvar där du det blir så bra så hej hej hej" Loka bara lullade på....
Kul att du hade kameran med! Supersnygga bilder, jättehäftigt.
Men är det inte en aning vådligt....? Jycken har nog problem med att ta sig undan i djupsnön om älgen rusar mot den.
Nu verkade just den där älgen inte speciellt argsint, men man vet ju aldrig.
Jag har alltid tänkt att när jag är i skogen och om det skulle komma en älg så skulle hunden säga till. Jojo... Mötte en älg i somras en morgon när jag gick med hunden. Det var förmodligen en fjolårskalv som villat bort sig. Jag hörde tunga steg och tyckte att vad är det nu. Sen dyker det upp en älg kanske 15 meter bort. Och min hund fortsätter ha nosen i backen och lyfter inte ens på huvudet...
Hästmänniskan Man kan ha barn och häst:heart
Dessutom förstår jag att man kan känna att man inte har tid, men på många platser betalar till o med folk...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.