Överraskande möte

kicki71

Trådstartare
Gårdagens promenad fick ett oväntat men trevligt möte.
31975872.jpg

Som inte gick mina hundar obemärkt förbi
31975868.jpg

Inte vårat första och säkerligen inte heller sista älgmötet, men denna gång hängde kameran runt halsen
31975865.jpg

Sv: Överraskande möte

Vad coolt!!

Fast hade det varit jag hade jag sprungit hem! Jag är så rädd för älgar :rofl:

kl* Jätte vackra bilder, bara älskar mitten bilden där vovvens öron är jätte pigga och står rakt ut och älgen ser lite halv sömning ut.

I höstas mötte jag en älgko med två stora kalvar på samma avstånd som det du har på fotona. Nu var det förvisso i skogen men min hund märkte inte ett jota... :p Jag gick och pratade högt, tittade rakt fram och försökte se icke-farlig ut: "så så lilla älgen jag har ingen bössa vill dig inget illa vill bara komma hem, ja stå kvar där du det blir så bra så hej hej hej" :o Loka bara lullade på....

Kul att du hade kameran med! Supersnygga bilder, jättehäftigt.

Jättehäftiga bilder !

Men är det inte en aning vådligt....? Jycken har nog problem med att ta sig undan i djupsnön om älgen rusar mot den.
Nu verkade just den där älgen inte speciellt argsint, men man vet ju aldrig.

Fina bilder :)

Jag har alltid tänkt att när jag är i skogen och om det skulle komma en älg så skulle hunden säga till. Jojo... Mötte en älg i somras en morgon när jag gick med hunden. Det var förmodligen en fjolårskalv som villat bort sig. Jag hörde tunga steg och tyckte att vad är det nu. Sen dyker det upp en älg kanske 15 meter bort. Och min hund fortsätter ha nosen i backen och lyfter inte ens på huvudet...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 843
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 329
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 480
Senast: Trassel12
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 381
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka