F
Frieserhäst
Det finns en i mitt stall som har en åring, hästen är ganska lekfull och får lite småsår emellanåt.
Såfort hästen får det minsta lilla sår (eller om bara håret har gått av) så ska det genast
lindas, bandageras, jodopax, streptosolin(stavas?´) och diverse rengöringsmedel hit och dit!
Jag kan hålla med om hästen får ett SÅR som vätskar och dyl. att man rengör och håller rent.
men människan överreagerar för ingenting... dessutom DRÄNKER hon in benen i liniment
varje dag efter att den varigt i hagen + lindor över natten!
Hästens imunförsvar måste ju sättas ur spel något fruktansvärt?
eller är det bara jag som tycker det är "groteskt"!!!?
Sedan när har hästen blivit av porslin?
Vad tycker ni kunniga bukare? Tycker synd om pållen som endast får andas in liniment ångor,
man måste lufta stallet efter att hon varit i farten, man får inte luft där inne!
MiA
Såfort hästen får det minsta lilla sår (eller om bara håret har gått av) så ska det genast
lindas, bandageras, jodopax, streptosolin(stavas?´) och diverse rengöringsmedel hit och dit!
Jag kan hålla med om hästen får ett SÅR som vätskar och dyl. att man rengör och håller rent.
men människan överreagerar för ingenting... dessutom DRÄNKER hon in benen i liniment
varje dag efter att den varigt i hagen + lindor över natten!
Hästens imunförsvar måste ju sättas ur spel något fruktansvärt?
eller är det bara jag som tycker det är "groteskt"!!!?
Sedan när har hästen blivit av porslin?
Vad tycker ni kunniga bukare? Tycker synd om pållen som endast får andas in liniment ångor,
man måste lufta stallet efter att hon varit i farten, man får inte luft där inne!
MiA