Övernattning på djursjukhus

Sv: Övernattning på djursjukhus

Kostnaden varierar oerhört, dels mellan olika ställen och dels beroende på vilken vård hunden får. Svårt att svara på alltså. Men ja, det täcks av försäkringen.
Kan ju säga att jag aldrig landat på under tusenlappen för ett dygns inläggning ofta betydligt mer men då räknar jag ju med övrig vård också.

Sv: Övernattning på djursjukhus

Jadå, det täcks av försäkringen!
Jag hämtade min hund igår, efter att han stuckit/skurit sig i tassen mellan två tår i söndags, och det svullnade upp och blev infekterat i måndags eftermiddag. Han låg alltså inne två nätter, fick antibiotika och vätskedropp när han kom in (de vågade inte söva honom med nästan 40 graders feber), sedan opererade de tassen dagen efter, och så fick han stanna ytterligare en dag för att se så att det inte blev infekterat igen, och att han var pigg efter narkosen.

Totalt kostade det 5500:- varav jag fick betala 2400:- i självrisk, och då ingår två återbesök, ett i morgon för att ta bort dränaget, och ett om drygt en vecka för att ta stygnen.

Tyvärr har jag inte kvittot här, jag har tydligen lämnat det till syrran ihop med eftervårdsråden (hon passar honom om dagarna nu), men jag vill minnas att det var antingen 1500:- eller 2000:- för två nätter, och att resten av pengarna var för operation, medicin etc.
Djursjukhuset som han var på är nog inte de billigaste, men det struntar jag i för jag vet att de är duktiga och de hade öppet på kvällen!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 302
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Letade, men hittade inte tidigare försäkringstrådar. Förra året höjde Agria försäkringspremien med 30 procent, kanske för att jag... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
3 562
Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
989
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka