MittNyaJag

Trådstartare
Har fått erbjudande om att köpa en huskylock 535d och har försökt googla på alla de sätt för att få fram någon information/användarrecention om den men jag hittar assint!! Är det någon som har en eller provat en som har något att säga? :)
 
Sv: Overlock!

Jag har en 936. Jag har liksom aldrig fått upp ångan med overlock..visst det blir superfint och ser köpt ut. Men jag trivs bättre att sy på min vanliga ändå.
Det är krångligt att trä overlockar prova det innan du köper så du vet hur man gör. Vad ska du sy? Vad har du för vanlig maskin? Skulle jag sy massor med barnkläder eller mjuka käder så skulle jag nog försöka ge den en ny chans men jag syr mest i fasta tyger.
 
Sv: Overlock!

Jag syr en del MeiTais, och bara det att kunna overlocka kanterna istället för att fålla känns som det är värt pengarna. ;)
Sen skulle jag gärna vilja sy lite barnkläder och sådär oxå, enkelt att kasta ihop lixom...

Jag har en huskystar, "någonting"10 nu, en ren basmaskin som förvisso fungerar väldigt bra men en overlock... ;)
Hon villeha 2500 för den. Eftersom jag inte hittar någonting om maskinen på nätet vet jag inte om det är bra eller dåligt...
 
Sv: Overlock!

Jag har en 650ED.

Den är gammal som gatan, säkert 15 år. Men fungerar fortfarande utmärkt. Jag har sytt otroligt mycket barnkläder på den.

Jag tycker inte att det är så svårt att trä den, möjligen att det tar litet längre tid än med en vanlig symaskin. Den kräver lite rengöring/dammsugning då och då och är man lat ich inte klipper så noga innan så får man byta kniv vad det lider.

Att ha en Overlock är litet som innan man tar körkort. Det går utmärkt att åka bussen men har man väl vant sig med bil så klarar man sig inte utan...

Tror jag betalade runt 5000 för den då på den tiden. Vad en motsvarande idag skulle kosta har jag inte en aning om.

//Waern
 
Sv: Overlock!

Den här har oxå de åren på nacken.

Men på något vis känns det nog ändå bättre att lägga 2500 på en gammal maskin än att lägga samma pengar på en ny...
 

Liknande trådar

Fritid Kära, allvetande bukefalos. Är det någon som vet om man kan köpa silikon för att sätta på kläder för bättre grepp? Har några gamla...
Svar
4
· Visningar
252
Senast: MCP
·
Hemmet Jag har en gräsplätt (3x5 meter ca) utanför huset som används som parkeringsplats. Gräsmattan är nu helt sönderkörd. Min första tanke...
2
Svar
21
· Visningar
818
Senast: Tantan
·
Fritid Har kikat runt lite på SL:s hemsida och det jag inte riktigt hittar är hur långt jag kan åka på en biljett. När jag till exempel ska...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
1 895
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
525
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp