Överkast till 140 säng?

Hagens_Zorba

Trådstartare
Jag hittar typ bara 180 cm å 260 cm.
180 cm blir tokigt då mitt täcke är 240, men 260 så blir det ju jäääättestort å hänger ner till golvet då på ena sidan då sängen står mot väggen.

Hur har ni med 140 sängar gjort? :)

Sv: Överkast till 140 säng?

Jag har bara ett vackert påslakan och en massa kuddar, men du kanske kan vika in ena änden, alltså den som är mot väggen? :laugh:

Varför bäddar du inte bar in täcket? Alltså viker in kanterna och sedan slänger ett 180 överkast på?

Ja det är ju nåt av era förslag det får bli men jag vet inte vilket som blir bäst! Å vika in ett större eller ha ett mindre och vika in täcket.. kanske ser för litet ut ändå? Fan va svårt!

Jag köpte ett 260 och sydde upp ena sidan, sen när jag flyttade och köpte en 180-säng var det bara att sprätta upp sömmen och använda hela överkastet

Hur bäddar du om täcket hänger ner?
Vik ihop täcket prydligt, lägg överkastet över?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 233
Senast: SiZo
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka