Överhoppen brunst......

Sv: Överhoppen brunst......

Jag har äst dina inlägg flera gånger, men jag begriper ändå inte hur du menar. ;)
Är du säker på att det du kallar "brunst 2" verkligen uteblev?

Enligt hingsthållare så såg man inte brunst på den andra brunsten.
Svårt att förklara Jag skiver preliminära datum om när brunsten kom eller skulle komma så är de kanske lättare att förstå.
1 April brunstadag 1 stoet betäcks nästa brunst ska då ungefär dyka upp ev den 22 April men den brunsten är som bortblåst nästa brunst på de borde då bli ungefär den 13 Maj. Stoet är enligt ultraljud på g in i brunsten en vecka innan den 13.
Hade hon då resorberat så tycker jag att brunsten den 13 maj skulle blivit lite förskjuten tidsmässigt. Hoppas du är med nu hur jag menar :confused:

Men om hon resorberade några dagar innan ultraljudet, på dräktighetsdygn runt 30 så stämmer väl min teori? Det är ju just runt de dygnen de är känsligast.

Resorberar de alltid runt 30 dygnet?Hur många dagar innan eller efter kan man räkna med att de kan resorbera?
Kan man aldrig se om de har resorberat eller de är bara som man säger när där inte är något?

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
3 023
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 596
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 870
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka