Övergiven liten kisse...

enjoyable

Trådstartare
Jag är borta och provjobbar i Dalarna för tillfället. Nyss fick min arbetsgivare ett samtal om en orange liten katt som strövat runt kring dagiset i byn under en längre tid. Enligt uppgifter ska den lilla katten vara väldigt social.. och hungrig..

Vi satte oss i bilen och körde dit bara för att titta och se om vi kunde se den. När vi kom till platsen och ropade lite och direkt kommer de en orange liten katt farandes, och skrek gjorde den. Blödig som vi var kunde vi inte bara lämna den där. Efter lite telefonsamtal bestämde vi oss för att ta med katten hem. Jag har ju lite plats på rummet, bara den får komma in i värmen och få mat och vatten. Min arbetsgivare har själv 9 katter och har verkligen inte plats för 1 till. Nu gör vi alla försök till att hitta ägaren till denna lilla underbara individ, en hona som inte är äldre än 6 månader.
Just nu har den precis fått äta lite mat och har druckit massvis med vatten och ligger bredvid mig i sängen och spinner.
Hoppas att vi hittar en ägare. Men tyvärr misstänker vi att de är en s.k. sommarkatt. :cry:

Tänkte lägga in en bild på den lilla kissen liten senare.

Snälla alla kattbukare, håll tummarna att vi hittar en ägare till den hungriga lilla katten.

Senast ändrad:
Sv: Övergiven liten kisse...

Eloge för att du tog in den! :bow:
Håller tummarna för att den har en ägare men jag misstänker liksom du att det rör sig som en sommarkatt. :(
Om du inte redan gjort det så kan du ringa till polisen och höra efter om de har någon efterlysning inne.

Vilken tur hon hade som blev hittad och har en framtid!
Bra gjort av er!
En röd hona blir inte såå svår att hitta hem till tror jag.
Röda honor är ju inte så vanliga.
Hoppas hon inte hunnit bli dräktig.Lycka till med henne!

Här kommer lite bilder

29672475.jpg

29672483.jpg

29672487.jpg

29672499.jpg

29672480.jpg

29672503.jpg

Vad grymt nöjd hon ser ut! supersöt! Hoppas verkligen en ägare (gamal eller ny sådan) dyker upp!

Nästan lite läskigt att läsa ditt inlägg eftersom min röda 6 mån hona är borta nu:cry: Dock bor ju inte vi i Dalarna

Jag är bara så tacksam att vi tog in henne i värmen igår kväll. Det mättes 15 minusgrader ute i natt och tänk om vi inte hade hittat den lilla kissen :cry:

Jag är bara så tacksam att vi tog in henne i värmen igår kväll.

Skulle tro att katten är otroligt tacksam också! Så fin hon är :love:
Lika bedrövad som man blir över att gång på gång få bevis på hur känslokalla människor kan vara, som bara slänger bort ett djur, lika varm om hjärtat blir man över att det finns de som du som vill hjälpa en liten katt! :bow:
Har du kontaktat katthemmen i området? Förhoppningsvis kan de göra plats för katten om du inte lyckas hitta en ägare.

Skulle tro att katten är otroligt tacksam också! Så fin hon är :love:
Lika bedrövad som man blir över att gång på gång få bevis på hur känslokalla människor kan vara, som bara slänger bort ett djur, lika varm om hjärtat blir man över att det finns de som du som vill hjälpa en liten katt! :bow:
Har du kontaktat katthemmen i området? Förhoppningsvis kan de göra plats för katten om du inte lyckas hitta en ägare.

Tack :)

Katthemmet behöver vi inte ta kontakt med. Vi har ett helt drös med vänliga människor här i byn som mer än gärna vill ta hand om katten om ingen ägare kommer fram.

Hon är verkligen helt ljuvlig så jag förstår om många står i kö !!!

Bild nummer 3 är så tydlig - hon ser ut att säga - här stannar jag !!!!

kl

Nu har det (enligt rykten) kommit fram till vem som äger katten. Tydligen är de en fyrbarnsfamilj. Enligt uppgifter ska mamman och pappan i huset ha börjat bråkat och pappan slängde då ut den stackars lilla katten. Det värsta är åxå att dom har barn som går på dagiset där katten strövade omkring. Ingen vet dock när de skedde.

Senast ändrad:

Hoppas det löser sig med kissen.

Har lagt ut lappar i brevlådor och satt upp på affären idag om min lilla katt. Hon är fortfarande borta:(

Och dom vi trodde var ägare är inte ägarna till kissen. Så de är fortfarande tomt på min sida med :( På fredag ska vi ringa till lokalradion. Dom har tydligen ett program som går då där man kan efterlysa vad som helst egentligen.

Kissen har för övrigt fått namnet Tindra.

Allt har numera löst sig! :bump:

Lilla Tindra hade en brorsa åxå som tidigare idag hittades en halvmil utanför byn. Och dom två är såååååååå lika och de syns att dom är kullsyskon. När dom möttes såg man hur båda två lyste upp och blev helt överlyckliga.
Ägaren var dom vi trodde innan. Fyrbarnsmamman var här tidigare idag och identifierade dom och de är dom två. Hon tänkte ta dem till Norge och avliva dem men jag kunde bara inte stå emot tanken och numera har jag blivit ägare till två katter till. Min egna Rambo flyttar hem till mamma igen då han inte trivs hemma hos mig och jag får då tre katter. Katja, Tindra och nu hanen som fått namnet TinTin. De positiva är att alla tre katter är lika gamla, 7 månader, så hanen ska kastreras omedelbums när jag kommer hem nästa vecka.

Bilder på Tindra och TinTin:
29691163.jpg

29691171.jpg

(kamerablixten förstör lite, men de får vi leva med;))

Hur tror ni att de kommer att fungera att sätta ihop Katja med dessa två?

Gullekissar !

Det kommer att gå bra att flytta ihop dem med Katja ! Det kan ta litet tid, men det kommer att gå bra !

:bow: Det är så bra när folk tar hand om katter utan hem :bow: Och du är en sådan katt människa ;) hoppas det går bra med dem :)

Älskar lyckliga slut! Tur att det finns människor som du!
Och den där familjen då, tänkte de att kissarna skulle gå ute lösa utan mat och tillsyn eller möjlighet att få komma in, innan mamman tänkte åka till Norge? :mad:

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 762
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 705
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 404
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Sedan en vecka har jag en inneboende i stallet. Ett stycke katt som aldrig tidigare synts till i byn och inte tillhör någon av de andra...
43 44 45
Svar
881
· Visningar
80 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka