K
Krabban
Nu behöver jag lite hjälp. Jag ska släppa min häst på bete i sommar på ett ställe som är låååångt från stallet han står på nu så jag har ingen chans att låta honom successivt gå ut på betet tyvärr. Inte heller har jag möjlighet att bete honom någon timme om dagen på stallet han står på nu. Så för honom blir ju betessläppet lite av en chock, och även för hans kompis som är en liten Shettis.
Finns det ngt jag kan göra ändå för att göra betessläppet så milt som möjligt för deras magar? Kanske slänga ut lite av deras gamla hö (det hö de står på nu alltså) på betet så kanske de reglerar själva? Har ni några bra tips på vad jag ska göra och tänka på? Är det ngt speciellt jag ska tänka på med Shettisen?
Finns det ngt jag kan göra ändå för att göra betessläppet så milt som möjligt för deras magar? Kanske slänga ut lite av deras gamla hö (det hö de står på nu alltså) på betet så kanske de reglerar själva? Har ni några bra tips på vad jag ska göra och tänka på? Är det ngt speciellt jag ska tänka på med Shettisen?