Övergång från ett foder till ett annat!

Gneggrocky

Trådstartare
Jag ska byta från 0.4 kg krafft rider och ca 0.15 kg betfor till bara mineraler 0.1kg, nån dl betfor att blanda ut det med och 1kg lusernhack.(plus ökad högiva)
Hur mycket tycker ni att jag ska ge av varje i "bytesperioden"?:)

Har läst ngnstans om typ 10% av det nya fodret och 90% av det gamla. sedan 20% nytt och 80% gammalt osv tills man kommer upp i det man vill ge och att bytesperioden ska vara under minst 2 veckor :)

Sv: Övergång från ett foder till ett annat!

Jag skulle ta nån vecka eller två på mig att byta ut ungefär dom du tänker öka/minska.

Sv: Övergång från ett foder till ett annat!

Jag skulle tänka att det främst gäller grovfoder och stora fodermängder, och skulle inte alls vara så petnoga med det där lilla. Jag skulle ge hälften-hälften i några dagar bara och sen byta helt.

Liknande trådar

Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Habina
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 510
Senast: Irival
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 222
Senast: ufot
·
Foder & Strö Har problem med ponny som nu har börjat tunna ur sin överlinje. Hon behöver helt klart mer protein än vad jag ger men hur jag än räknar...
Svar
7
· Visningar
941
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix