Sv: Överföring från dator till TV
Jag kör engelskt Vista och har ett NVIDIA GeForce 6800, och jag gör så här (det är troligen mer eller mindre annorlunda för dig, men gissningsvis är det iaf något liknande):
högerklicka på skrivbordet, välj NVIDIA Control Panel. Expandera menyn "Display" och välj "Set up multiple displays". Under ettan väljer du HUR du vill att bilden ska fördelas. Jag brukar köra 'dualmode', men smaken är som baken. Dualmode, eller möjligen horizontal/vertical spanning, brukar dock vara bäst om tv:n inte har samma uppdateringsfrekvens/upplösning som datorskärmen. Som primär skärm väljer du lämpligen datorskärmen, och som sekundrär väljer du tv:n. Den primära skärmen är den som startmenyn och sådant kommer visas på.
Upplösningen för skärm och tv kan du ändra under menyalternativet "Change resolution". Sätt inte högre upplösning på tv:n än den klarar av, för då syns ingen bild.
Vill du köra HDTV kan du välja format under menyn "Video & Television"-> "Change the signal or HD format".
Klart. Bara att sätta tv:n på att visa signalen från dvi-kontakten, så ska du få ut bild på den.