- Svar: 51
- Visningar: 5 346
Jag sover onödigt mycket numera. Ofta går jag och lägger mig runt halv elva. Jag somnar ofta ganska lätt om jag har en vanlig kväll och inte en med ångest. Ibland kan det kännas som om jag inte är tillräckligt trött när jag lägger mig men då kan det räcka med att räkna 40 får ungefär och sen sover jag strax efter. Sen vaknar jag vanligen inte förrän runt 9.30-10, trots att mobilen spelar en trudelutt för mig vid 8 för att jag ska vakna. Men det tycks vara helt omöjligt att vakna till liv vid den tiden. (På fredag är jag dock tvungen för jag ska vara hos psykologen 8.30.)
Det här innebär att jag sover runt 10-11 timmar per dygn. Jag kan t.o.m. dricka en kopp te före läggdags och vaknar inte ens för att gå på toa mitt i natten, vilket alltid varit standard förut.
Jag är lite bekymrad över att jag vaknar så sent, så jag försöker aktivera mig under dagarna för att bli trött till kvällen. I det stora hela så är det inte så mycket aktivitet, men idag har jag i alla fall fortsatt att plocka och städa hemma, sen har jag ridit och sen gick jag en promenad också.
Det här innebär att jag sover runt 10-11 timmar per dygn. Jag kan t.o.m. dricka en kopp te före läggdags och vaknar inte ens för att gå på toa mitt i natten, vilket alltid varit standard förut.
Jag är lite bekymrad över att jag vaknar så sent, så jag försöker aktivera mig under dagarna för att bli trött till kvällen. I det stora hela så är det inte så mycket aktivitet, men idag har jag i alla fall fortsatt att plocka och städa hemma, sen har jag ridit och sen gick jag en promenad också.