Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min lilla som blev 1,5 igår har vi både- och till. Jag skulle ha svårt att bara klara mig med det ena eller andra. Allt beror på vad vi ska göra.ny rutinerade föräldrar, vilket är egentligen bäst till en 1,5 åring nu i vår? En skaloverall eller jacka med överdragsbyxor?
Jag håller med här, beror på aktivitet och väder. Är det soligt och barnet flänger runt kan det vara skönt att ta av en jacka, är det blött och lerigt håller en overall bättre.Min lilla som blev 1,5 igår har vi både- och till. Jag skulle ha svårt att bara klara mig med det ena eller andra. Allt beror på vad vi ska göra.
Beror på ungen, säger jag (och föräldrarnas preferenser). Min dotter är en vatten- och lervällingälskare av rang och då funkar overall bättre eftersom det inte kan komma in något innanför jackan. Jag använder hellre tvådelat egentligen, framförallt om man ska vara ute länge och det ska bytas blöja eller gå på toa, men med en unge som kan få in otroliga mängder lera innanför jackan har jag fått ge upp den idén tills det har torkat upp.
Hehe du träffade aldrig mitt ena barn när hen var liten ser jag Jag köpte en regnoverall just av den anledningen och sa att nu kan du inte bli blöt in. En stund senare kommer barnet in och deklarerar glatt att det kunde hen visst Det var bara att lägga sig i vattenpölen en stund
Seriöst så håller jag annars helt med dig!
Det är nog bara en tidsfråga innan L gör samma sak.
Isbjörn har dock inga skaloveraller, endast tvådelatJag körde på overall när barnen var så små.
Byxor och jacka blir bara hemskt bylsigt på så små barn. Personligen tycker jag bäst om Isbjörns kläder. Har kört det från barnen var små och har det fortfarande till dom. En fördel är också att dom går att sälja för en hyfsad peng på Tradera när dom är urvuxna.
De håller verkligen vätan borta, till och med en vattenpöl går bra.
Annars tycker jag också Didriksson boardman-set är bra, men det är tvådelat. Det har jag använt när barnen varit lite större och det har varit riktigt, riktigt blött och lerigt.
Fast skalkläder brukar ha betydligt högre vattenpelare än galon så att välja galon vid de blötaste dagarna är lite bakvänt. Galon andas dessutom inte = kidsen blir blöta av svett istället. Min dotter äger inte ens galon.Jag körde på overall när barnen var så små.
Byxor och jacka blir bara hemskt bylsigt på så små barn. Personligen tycker jag bäst om Isbjörns kläder. Har kört det från barnen var små och har det fortfarande till dom. En fördel är också att dom går att sälja för en hyfsad peng på Tradera när dom är urvuxna.
De håller verkligen vätan borta, till och med en vattenpöl går bra.
Annars tycker jag också Didriksson boardman-set är bra, men det är tvådelat. Det har jag använt när barnen varit lite större och det har varit riktigt, riktigt blött och lerigt.
Har dom inte?Isbjörn har dock inga skaloveraller, endast tvådelat
Ok. Så kanske det är. Har inte tänkt så.Fast skalkläder brukar ha betydligt högre vattenpelare än galon så att välja galon vid de blötaste dagarna är lite bakvänt. Galon andas dessutom inte = kidsen blir blöta av svett istället. Min dotter äger inte ens galon.
Ännu varmare för barnet innanför alltsåOk. Så kanske det är. Har inte tänkt så.
Tänkte mer att galon inte slits lika mycket som skalkläderna om det är riktigt lerigt och skitigt ute.
Didrikssons boardmanset är fleecefodrat så lite av "galonkänslan" försvinner ändå, tycker jag.
Ofodrade galonkläder har jag aldrig haft till mina barn, tror jag.
= jättebra om man har en liten fryslort! 1-2-åringar leker ofta ganska stillsamt. Min 2-åring svettas sällan men fryser lätt. Hon har en galonoverall med fleecefoder för vår och höst som är suverän. När hon vuxit ur den blir det dock Isbjörns (ofodrade) tvådelade skalplagg.Ännu varmare för barnet innanför alltså .