Överdrag till Gullivertransportbur

MissFideli

Trådstartare
Finns nån som syr överdrag till Atlas-burar, men jag har Gulliver och vill ha en som passar till den istället.
Behöver en som täcker helt med lucka även för dörren. Kör med handdukar och jacka nu, men vill ha nått enklare.

Nån som vet eller får man sätta sig ner och sy ett själv?

Sv: Överdrag till Gullivertransportbur

Jag har sytt ett till min lilla Gulliverbur, ska fixa ett till den stora också. Har aldrig sett någon som gör det på beställning, men det är ju inte så svårt att sy själv.

Fick en länk på SKS om nån som syr till Atlas, men inte till Gulliver.
Använde du bara tyg eller stoppade du med nått?

Du skulle inte kunna pma mig länken till den som syr till atlasburar?

Jag sydde i ett ylletyg (den typen man har i kappor) och nylon under botten. Fodrade inte, meningen var att det skulle skydda mot de värsta intrycken utinfrån utan att bli för tätt.
Jag skulle kunna tänka mig att sy ett i tex ett mörkt linnetyg också, för att kunna ha vid jobbiga transporter i varmt väder. Flyg- och båtresor med mycket oväsen och folk brukar ju bli lindrigare om katten kan komma undan i sin "grotta".

För kalla vintertransporter har vi överdraget, snugglesafe och en "åkpåse" de kan krypa ner i. Dessutom isoleras botten med ett liggunderlag utskuret till rätt mått.

Okej. Jag är i första hand ute efter att täcka över allt när det är Yoga som ska åka, jag har märkt att ju mindre hon ser när man är hos veterinären, desto bättre. Hon väntar alltid ute i bilen, aldrig i väntrummet, men hos min veterinär måste man gå igenom väntrummet med buren ändå och då vill jag ha den täckt.

Köpte en grå och fin flecee-filt på ÖB för 20kr till min bur av märket Gulliver.
Mamma sydde ihop alla kanter (utom den där fram) och sen sydde hon in flikarna i bak och klippte bort det överflödiga av dem.
Är alltså en lång sömm under buren och sen två sömmar vågrätt upptill och nedtill på kortsidan i bak. Sen sydde hon en kanal längst fram vid gallret och satte i resårband som man kan dra igen.
Klippte hål för handtag och axelrem och de har inte kantsytts utan håller ändå. Kanonfint blev det!!

Hoppas du fattar...;)

Stackars Yoga att vara så känslig för intryck :(
Jag är säker på att hon som syr till Atlasburarna kan sy till en gulliver på beställning om du inte vill sy själv. Jag vet vem det är och hon har alltid tusen saker på gång.

Ja, det är så sen den där utställningen. Det går jättebra så länge hon inte ser andra djur och helst inte hör iaf andra katter.
Allt för att hon ska må bra.

Tror det faktiskt! Fleece är ju ett smidigt och hållbart tyg. Har symaskin hemma nu, ska sätta mig och leka lite med den när köksgardinerna är klara, så får vi se hur det blir.
Tack för tipset!

Jag är riktigt nöjd och det är katterna med. Varmt, tryggt, avskärmande och sen stoppas blåsten lite med.

Lycka till!

P.S. Det var inte så svårt heller och man kan ju faktiskt sprätta om det blir fel.D.S

Hur har det gått med knåpandet?? :p

Har inte ens gjort det jag skulle göra med symaskinen. Men jag har dne kvar ett tag till och dom ska väl vaccineras i mars, så det måste bli klart innan dess.

Ja, då har du ju tid på dej och det går rätt fort att göra med om man väl orkar sätta sej på stolen framför symaskinen nån gång.

Liknande trådar

Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
123
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 228
Senast: Marvin
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: misswilma
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 034
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix