Överbyggd.?.

urkella

Trådstartare
när man kollar i hingst katalogen tycker jag att wetano ser överbyggd ut...e det bara jag som tycker det, någon som sett han i verklighetan, i såfall e han överbyggd??? :confused:

om han vart överbyggd så hade han noog knappast blitt godkänd eller?

Det står inget om det i hans exteriöra omdöme, så det är nog bara bilden. Kolla in bakgrunden, den sluttar!

Visst finns det godkända hingstar som varit en aningen överbyggda! Kolla Imperator 529 t ex, hans beskrivs som obetydligt överbyggd, men han gick ju svår internationell hoppning ändå!

Finns hur många hopphästar som helst som är överbyggda, nästan alla franska hopphästar är överbyggda.
Hoppryttarna vill ju ha hästar med längre bakben för att påskjutet blir större och längre bakben kan ju medföra överbyggda hästar.
Har själv en överbyggd hopphäst och hon hoppar fantastiskt bra!

Men Wetano är ju en dressyrhäst och dom skall inte se ut så utan vara högre fram helst, jag gillar inte honom , han har så korta framben och är allmänt tråkig, jag hade aldrig använt honom som dressyrhingst.
Och det där Weltmeyer blodet skulle jag inte vilja ha in heller, bland dom Tyska tävlingsrytttarna /utbildarna är det blodet = svåra hästar som inte kan gå på tygeln eller samla sig.
Weltmeyer har hur många avkommor som helst men ingen i Grand Prix :idea:
Jag har aldrig sett en bild på Weltmeyer där han inte blivit riden svettig för att kunna visa upp något som inte ser så spänt ut.(fast det gör det ändå).

Jag vet att hopphästar gärna ska vara lite överbyggda, har också en! :)

Min kommentar var till hon som inte trodde att en hingst kunde bli godkänd om den var överbyggd.

Har själv bara sett Wetano på Flyinges uppvisning i Globen, och han intresserade mig inte.

Weltmeyer har da faktisk flere avkom i Grand Prix. Wie Weltmeyer, Weltall, Rosemount Wallstreet er de jeg kommer på i farten. Forundrer meg om det ikke finnes en god del på nasjonalt plan rundt om i verden også :confused:

Stopp där!

Weltmeyer har många avkommor i Svår dressyr.
Just det där du påstod stod i Ridsport för inte så länge sedan angående en intervju med någon från Hannoveranerförbundet - det fick mig att skaka på huvudet eftersom det inte stämmer.

Det är ingen slump att man pratar om tre gigantfäder i modern dressyravel i Tyskland - Rubinstein, Weltmeyer och Donnerhall.
Weltmeyer är dessutom rikligt representerad i andra led i hingst och stoleden.
Det räcker med att du kollar dressyrstammarna i årets hingstkatalog.

Det stämmer dock att Weltmeyer lämnar lågställda avkommor/tendens till lågställda och det är ju ingen fördel.

Sv: Överbyggd.?.

Kan hålla med om att Wetano inte ser så snygg ut på alla bilder men i verkligheten är han superfin. Har inte tänkt på om han skulle ha korta framben men isåfall kompenserar han det bra genom att sträcka långt på dem i den ökade traven ;)

Kontigt, hälften verkar tycka att Wetano är tråkig (titta igen och se honom i verkligheten hehe) och den andra hälften avgudar honom. Men han måste ju falla domarna i smaken eftersom de vinner så mkt?

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 483
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv