överben? skydd?

K

krigarn

har för ett tag sen köpt en häst, har inte så mycket erfarenhet av överben men antar att han har ett på vänster fram på insidan efter det jag läst. det är varken varmt eller gör någon betydelse. han är 8 nu och antar att han haft det ett bra tag. Jag är ganska rädd om benen och skulle gärna vilja sätta ett par senskydd fram då vi ska börja hoppa honom och träna honom.
överbenet börjar som direkt under knät och går några cm ner. kan man stoppa på vanliga skydd eller andra förslag? :confused:

Sv: överben? skydd?

Om det inte är groteskt stort så ska de inte vara några som helst problem att ha vanliga skydd på honom. Du får väl hålla lite koll om han skulle råka få lite skav eller liknande på det, då får du prova ett annat skydd. Men det är ju bra att ha skydd på dem så de inte riskerar att slå på det igen så det blir aktivt. :)

Sv: överben? skydd?

Jag hade valt ett skydd som är mjukt och inte format (skålat) som ett hästben. Min häst har också överben och jag kan inte ha hästbenformade skydd på henne utan har mjuka som formar sig efter benet.

Liknande trådar

Utrustning T har ett rejält överben på insidan ena frambenet. Jag skulle vilja ha ett par benskydd, för att skydda överbenet men också tex senan...
Svar
4
· Visningar
1 162
Senast: _Taggis_
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 480
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·
Hästvård Känns som att jag har startat tusen trådar om den häst skadan sen i höstas, men nu kör vi igen. Kort bakgrund: Hästen har ett aktivt...
Svar
17
· Visningar
4 567
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Kattbilder #10