överben på gammal häst?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Uddatyp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 071
U

Uddatyp

kan gammla hästar få överben?
har hört att de bara e unghästar?
en häst i staller har fått ett konstigt knöl mitt på skenbenet..ingen värme eller nåt sånt..

Sv: överben på gammal häst?

Visst kan de få överben i vilken ålder som helst. Om de tex råkar sparka sig själva, får spart av annan häst eller får en bom på sig vid hoppning uppstår det ganska lätt överben.

Sv: överben på gammal häst?

inte säker på att de e ett överben men de e inte varmt och ömmar inget och e väldigt hårt..men de e väldigt runt liksom..som en liten mindre golfboll ungefär..

kan de vara nåt annat?

Liknande trådar

Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
287
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 285
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 111
Senast: MayGrace
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka