Överben på en natt?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare annapanna123
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 807
A

annapanna123

Kan verkligen överben uppkomma över en natt? I tisdags upptäckte jag en "knöl" på min hästs högra framben som han inte haft tidigare. Den sitter mitt emellan kotan och knäet. Känns som två "knutor" som sitter ihop. Syns även framifrån som en utbuktning på ca 1-1,5 cm. Till saken hör att han går i sjukhage nu och har blivit sprutad i båda hovlederna för snart 2 veckor sen. Vad kan det vara? :crazy:

Sv: Överben på en natt?

Har ringt Mälarn, och min vet skulle ringa mig. Har svårt att tro att det härör till sprutningen, men man vet ju aldrig. Knölen är hård som om det skulle vara brosk eller ben, men det kan ju inte bildas så snabbt. :confused:

överben kan faktiskt bildas över natten, min häst har 2, ena dagen hade han inga överben, nnästa så fans de...

Mycket mystiskt! Undrar vad det beror på? Min häst kan ju knappast ha överansträngt sig de senaste tre-fyra månaderna då han bara stått. Ska bli intressant och se vad veterinären tror när hon ringer.

inte min heller, han hade stått 2 v efter uteslutning på tävling, dagen innan var jag på klinik och böjde igenom honom, sen å kom de där överbenen... men men.... det är som det är...

Det konstiga med Kallies knöl är att den är på utsidan av benet, inte insidan.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 209
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 075
Senast: sandrafors
·
Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
6 044
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
6 062

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka