Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad är värdet på överväxta ponnyer eller ponny korsningar (men ponny korsningar menar jag en ponnyras korsad men ex hbl eller fbl "storhästsras")
Vilken prisklass ligger de i ungefär?
mm..min lillhäst hoppar lika bra som en häst på 1.70, han både tränas med och tävlas mot hästar i större format ich har precis liak stora placerings chanser som vilken häst som helst. Det är ryttaren som avgör kapaciteten i flera fall, hästens storlek gör inte det.
beror ju på kapacitet! Har den bra gångarter och hoppar trevligt så är den sjävklart dyrare än om den har dåliga rörelser och hoppar mediokert.
Sen så beror det ju på vilka raser som är korsade med varandra. Är det en korsning halvblod-fullblod tex. blir den betydligt dyrare än om den är korsning varmblodig travare-arab, bara för att ta ett exempel.
Ar de snalla och dessutom lite viktbarande sa ar de populara till ridskolor. 25000:- ar nog ett medelpris. Du kan fa mycket mer och fa mycket mindre beroende pa hur hasten ar.
det jag (eller dom jag tittar åt) är ute efter iså fall är en mer allround ponny/häst som kan hoppa lättare klasser och gå kanske lb-la dressyr och en del skog.
Korsningen skall i såfall vara hbl med ponny ras som jag skrev i första inlägget.
Om det inte är en ren ponny ras som vuxit över tex connemara eller new forest.
För att tillägga:
En hbl/fbl korsning är ingen ponnyras eller ponny storhäst korsning.
En hbl/fbl korsning kan ju givetvis hamna under ponnymått och därför vara en ponny men det är fortfarande ingen "ponnyras" och sen var den inte det det handlade om utan hästar över ponny mått.
Hästmänniskan
Tvingar mig själv att fundera över vad jag ska/måste göra OM veterinärbesöket nästa vecka blir en kalldusch. Lillen har ju fång, och är...
Ekonomi & Juridik Ja jag förstår säljarna också, jag själv skulle nog tagit tillbaka men alla väljer själva. Jag hoppas bara att vi hittar en lösning nu...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.