@Cambrie Nu påstår du igen att jag är bitter, och skyldig att anmäla? Uppmärksamma om fusk, absolut, men anmäla är i min värld något som bara innebär att man jävlas med familjen som köpt, inte mätt ner, en för stor ponny. Då menar jag att ett oskyldigt barn, säg 4e ryttaren i ledet, får stå med hundhuvudet. För att kvalitetssäkra mätningar tror jag svrf är en bättre väg att gå än anmäla enstaka familjer/ponnyer. Det är inte vi hästägare som ska betala med ommätningar och jag vet inte, kan man få någon sorts vite om ponnyn visar sig vara för stor? Utan det kan ju bli rätt från början istället, man får inte välja höjd utan det blir vad det är utan diskussion. Fel kan det bli ändå, det är ju levande djur, men inte en felmarginal med 5 cm.
Vad bra att du har ett stort förtroende för mätningar, det kanske jag också får om en veterinär faktiskt skulle närvara och inte bara befinna sig i samma byggnad, någonstans. Du nämner ju också pengarna som anledning att folk inte "påverkar" men är det rimligt att åskådare står med en ekonomisk risk för att mätmännen säger "jaha är du säker?" och flyttar ner pinnen på manken? Isåfall tycker vi olika och kommer förmodligen inte längre.