över 300000 sälkutar klubbas/skjuts till döds iår..

Sv: över 300000 sälkutar klubbas/skjuts till döds iår..

toppen, men det behövs fler, många fler! kom igen nu alla bukare, visa vad ni går för :)

Själv har jag inget att invända mot avlivandet i sig så länge stammen tål beskattningen. Däremot är jag väl medveten om att jakten/slakten trots nya regler inte sköts på ett acceptabelt sätt.
PL

Sälpäls som är så vackert!
:devil:

det jag reagerar mest på är att inte jakten sker på ett humanare sätt än att de klubbas ihjäl. Men det är förstås en ekonomisk fråga, billigare att slå ihjäl än att använda vapen förstås..

stoppard--> Jag har insett att många tycker att deras päls är vacker att bära, (sen om jag respekterar det eller inte är en annan sak) annars skulle ju inte jakten vara så intensiv.. men pälsen blir inte mindre vacker av att man skjuter dem i huvudet, vilket jag anser mer etiskt rätt, än genom att banka ihjäl ungarna med en träpåk som slås x antal gånger i huvudet tills skallen mosas.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 412
Senast: Sel
·
Tjatter Den lilla ridskolan är vanligtvis en plats där barn, vuxna och hästar trivs och umgås i godan ro! Nu har det dock flyttat in ett gäng...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
23 156
Senast: iiantazie
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 788

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka