över 18 och tävlar fjording

grodan21

Trådstartare
hej! har funder att på detta med att tävla fjording och vara över 18. hur gör man då för att kunna kvala in till fjord sm? har funderat på detta då jag fyller 18 nästa år. / Anna

Sv: över 18 och tävlar fjording

Tag kontakt med din närmaste lokalförening och hör efter när det tävlas. Kolla in Svenska Fjordhästföreningens hemsida. Klicka på SM 2007, där finns allt om årets SM. Kvalreglerna är snarlika från år till år. Det som är så himla bra med fjordhästen är att du kan fortsätta tävla den efter att du fyllt 18 genom att delta i fjordtävlingar runt om i landet. Smartast är förstås att skaffa hästtävlingslicens så kan du vara med överallt tillsammans med alla andra hästraser på vanliga tävlingar. Dressyr och körgrenar brukar inte vara några som helst problem. Att tävla i hoppning bland stora hästar kan bli lite knepigt med tanke på avstånden mellan hindren, men har din fjording "stort steg" brukar det fungera bra. Lycka till!

Sv: över 18 och tävlar fjording

Precis som Jejan säger kan du kvala både via din lokala fjordhästförenings uttagningstävlingar, samt på "vanliga" storhästtävlingar. För att kvala räcker det med att du rider lokala tävlingar, och behöver därmed inte skaffa hästlicens till din fjording om du inte vill det.
Jag är 21 i år och har både i år och förra året ridit och kvalat till SM främst genom starter i lokal tävling för stor häst, men även ridit fjordkvalen.

Liknande trådar

Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 707
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 380
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 243
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
416
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30