Övedskloster

Novali01

Trådstartare
Då var det dags för nästa tävling! Lilla Bruna ska få åka långt o sova över natt för första gången. Egentligen vansinnigt att åka så långt för att rida debutant men vad gör man inte för denna sport...:cool:

Nån annan som ska dit?

Sv: Övedskloster

Då var det dags för nästa tävling! Lilla Bruna ska få åka långt o sova över natt för första gången. Egentligen vansinnigt att åka så långt för att rida debutant men vad gör man inte för denna sport...:cool:

Nån annan som ska dit?

Nej.

Hade tänkt åka förbi och kolla men så var det bara debutant och ponny, inget kul att titta på det. Henriksdals hopptävlingar lockar mera :)

jag ska vara funktionär där ^_^
hade väldigt gärna varit med men hästen är under igångsättning och vi har inte ens tränat terräng än :angel: får bli nått annat år :D

Ja såg oxå det, men det blir ju jäääättelång väntan :crazy: Jag kör nog hem mellan starterna. Tyckte det va så bra hos er mammaBerg att ni hade fasta starttider i terrängen :) Banvisning till häst är ju kanon! Då kan man ju låta hästen titta på hindren lite :D

8111 är det hinder jag satt vid ^_^ inte rå roligt att sitta 5 timmar i regnet :( men fina hästar ^_^

Vädermässigt var ju Öveds ingen hit men herregud vad roligt det är med fälttävlan! Tänk er själva att rida debutant dressyr framför ett slott! Såååå fint o såååå pampigt!:bow: Hoppningen var ju lite kaos med alla ponnyer som skulle in o hoppa o rida dressyr men inte 17 brydde sig min lilla Bruna om det. Men hon tyckte det var lite tungt o jobbigt o fick med sig 3 bommar.

Sen satt vi där under tälttaket i timtal o tittade på regnet, tråkigt? tja det hade det ju varit om det inte varit fälttävlansfolk som satt där...Vad jag garvade o pratade o fikade o hade kul!:banana: Hästen stod ju i kompisens stall så inget att ha dåligt samvete för utan bara roligt!

Jag älskar fälttävlan o även om det var så himla långt att åka så lär jag komma nästa år igen om det blir nåt Öveds!

Hopp o terräng film:

http://www.youtube.com/watch?v=tHLgyCfLBgc

Senast ändrad:

Eller hur! Det var nästan magisk känsla att rida framför slottet! Även om Lina var skiträdd för buxbomshäckarna! :p Att tävlingsplatsen badade var ju lite tråkigt, men jag vill absolut rida den igen nästa år om de kommer hålla den även då!

Ang ponnyerna, shit va de är galna! Ponnyerna sjönk typ nertill knäna i lera på vissa delar av banan, och ändå red de med gasen i botten! Tänk om man vore så modig! :bow: Själv feg-red man i terrängen... :cool:

Hoppningen var ju lite kaos med alla ponnyer som skulle in o hoppa o rida dressyr men inte 17 brydde sig min lilla Bruna om det.

Du ska ha smäll på fingrarna som har mage att klaga på framhoppningen där du fick hoppa fram

Våra två fick hoppa fram där de sjönk en halvemeter på sina ställen. Tre språng på den första och ett på den andra. Det gick inte. Ändå tog det några timmar innan man lyssnade. :devil:
Så det var mycket olyckligt att man gjorde som man gjorde.

Annars var det helt ok med tanke på vädret. :idea:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 268
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 097
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 784
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 418
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar