Ovanliga raser?

Sv: Ovanliga raser?

Vi brukar ha en Lagotto Romagnolo hemma hos oss, kanske inte sååå ovanlig men inte särskilt vanlig heller :p En underbar ras :smirk:

utseende mässigt hade jag med velat ha en. Men jag tror inte att det är en ras som passar mig rent psykiskt, samt att jag inte jagar :smirk:

Hazel, pratar du om lagotton? :rofl: Har inte såå mkt jaktinstinkt, inte han som vi brukar ha hemma, "normal" jaktinstinkt. Men han är ovanligt fin till temperamenet tydligen. :smirk: Hon som äger honom har ägt många innan, och han har tydligen bäst temperament.. Ingen förstahund tydligen, men såå fiina :love:

Har en Engelsk Mastiff :banana:
Visst, inte så himlans ovanlig men det är inte varje dag man träffar en sån på stan :bump:

Modig_Korn skrev:
Catahoula leopard dogs finns visst i sverige ^^ I mariefred. Min kompis hittade en hemsida där igår med Catahoulor :crazy: kan se om jag hittar dit igen :D

Edit: http://www.catahoulas.se/

tufft, tackar för länken....
verkar iaf inte vara en "var mans hund", skarp nog att jaga svin med :)

Har haft 2st Röda o Vita irländska settrar. Den röd vita är ursprunget till den röda settern.

DE e ganska ovanliga va? (ska leta fram bild)

Raven skrev:
tufft, tackar för länken....
verkar iaf inte vara en "var mans hund", skarp nog att jaga svin med :)

Det ska ju wachtelhunden också vara, men vår är så mesig att hon är tråkig. :smirk: 9-veckors valpen hänger i hennes öron och svans, men hon säger inte ett smack utan står bara där och tittar på matte med sorgnsa ögon som säger "hjälp mig!"

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka