Ovanliga raser?

Sophia_

Trådstartare
Sitter och kikar på alla olika raser som finns, och nu vill jag veta om det finns ngn som har ett exemplar av de ovanliga raser som man inte ser till vardags (som tydligen ofta är detsamma som svåruttalade namn.)
T ex alpenländische daschbracke, Canaan dog, Drentse patrijshond, Hrvatski ocar mfl.

Låt höra! Gärna en bild till också. :banana:

Sv: Ovanliga raser?

catahoula leopard dog? vet inte om det är nån riktig ras dock? nån annan som är mer insatt?

Hazel skrev:
catahoula leopard dog? vet inte om det är nån riktig ras dock? nån annan som är mer insatt?

tror inte rasen finns i sverige, nog inte så stor efterfrågan än.
Det senaste inom jakt verkar vara plotthound (en utav dom am. coonhounds) som importerats till sverige för jakt på bla gris.

Nej jag tror inte heller att dom finns i sverige. Men dom är ganska häftiga på bild :D

Anatolisk herdehund finns det inte heller många av i Sverige.. Men hur många/få vet jag inte

Jag har en Grosser Schweizer Sennenhund, men kanske inte heller så ovanlig som du efterfrågar. Det föddes ca 15 valpar 2005 i Sverige.

MAREMANO ABRUS????
Någonting åt det hållet italiensk vakt och vall hund.Den är väl inte så vanlig här i sverige.Tror inte det finns mer än en dryg hand full uppfödare.Jag tycker om rasen.:idea: :bow:

Hazel skrev:

Kanske är ngt att tipsa pappa om. Han är så besviken för att vår wachtel inte är tuff nog för att jaga vildsvin.
Just nu ligger hon och avskyr valpen, som hänger i hennes öron, men säger inte ett ljud utan tycker bara att livet är peeeest. :angel: :D

Sophia_ skrev:
Sitter och kikar på alla olika raser som finns, och nu vill jag veta om det finns ngn som har ett exemplar av de ovanliga raser som man inte ser till vardags (som tydligen ofta är detsamma som svåruttalade namn.)
T ex alpenländische daschbracke, Canaan dog, Drentse patrijshond, Hrvatski ocar mfl.

Låt höra! Gärna en bild till också. :banana:

Jag har en Cane Corso kille på 5 1/2 månad, finns inte särskilt många i Sverige än.
Har ingen bild på denna dator tyvärr. Skickar länk till rasklubben.
http://www.racc.nu/

Maremmano Abruzzese, vi hade med oss en fran italien, tyvarr ar han borta nu, pga alder. Jattemysig, men det finns mindre trevliga, en annan bet ihjal min saluki!:cry: :cry: :cry:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka