Oväntad talang?

sidensvans

Trådstartare
Känner mig lite inspirerad av den här annonsen:

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=734585&inriktning=&typ=

Inriktning: Allround - Typ: Araber
Namn: kiki eduna Pris: 7 000 kr
Kiki är en vacker stor storlek frisiska sto med lång man och svans. Hon är extremt lätt, säker och bombsäker att rida under sadeln och har erfarenhet av att köra även i trafiken.
Kiki är lätt att rida för nybörjare och amatör ryttare.
Hon används för dataintrång, dressyr och körning!


Dataintrång måste vara extremt ovanligt att hästar är bra på! Har era hästar någon totalt oväntad talang?
 
Sv: Oväntad talang?

Finns en annan häst på samma sida som sköter sin kommunikation med hjälp av skyltar :D
 
Sv: Oväntad talang?

Vilket kap stoet verkar vara :rofl:
Dataintrång, undrar vad det ska stå egentligen? Eller om det är en talang hon har?
Men jag förstår inte hur man rider under sadeln... & ganska imponerad även av hennes erfarenhet att köra i trafiken.. :p

Haha den med skyltarna såg jag precis & fick mig ett gott skratt! :D
 
Sv: Oväntad talang?

Skylt-hästen stinker ju bedrägeri långa vägar...

Bilden är ganska uppenbart från syd-västra USA, troligen San Diego / Los Angeles området (känner igen fauna och arkitektur från när jag bodde där). Ser inte riktigt ut som Avesta, om man säger så..
Plus att hela annonsen skriker google translate långa vägar...
 
Sv: Oväntad talang?

Inga palmer i Avesta?! Whaaaat? ;)

Nä, den skulle jag inte få för mig att köpa. Jag har dessutom min talangfulla häst redan, hon kan öppna grinden i hagen, nästan lite som dataintrång, fast mer som hag-uttrång :P
 
Sv: Oväntad talang?

Översatte i andra riktningen och då låter det inte så tokigt, men skyltar var roligare. Nej aldrig att jag skulle nappa, men vad får folk ut av det? Är det någon som köper en häst utifrån en annons som denna osedd?

"Lende is a calm horse who loves children and will communicate with people through signs.
Lende is medically okay and I'm looking for a good person who will take good care of the horse.
I sell Lende at a low price so do not hesitate to contact me and I will show you many more pictures of the horse. thanks

Lende is a well-trained horse can understand the characters. the horse is quick to learn. his happiest moment is when Lende is around kids. horse also understand some certain words in English that come, go, stop, etc. For more information and pictures, please contact me"
 
Sv: Oväntad talang?

Och så här spännande är det på engelska

Orientation: All-round - Type: Arabs
Name: kiki eduna Price: 7000 kr
Kiki is a beautiful large size Friesian mare with long mane and tail. She is extremely easy, safe and bombproof to ride under saddle and has experience to drive even in traffic.
Kiki is easy to ride for beginner and amateur riders.
She used hacking, dressage and driving


Annars tycker jag den bästa talangen är att vara både arab och friser.
 
Sv: Oväntad talang?

Åh Gud! Jag skrattade så att jag tjöt!

Nej man undrar ju vad i hela friden de tjänar på dessa annonser. Även fast det låter lockande med hästar som sysslar med dataintrång och annat så skulle jag inte direkt höra av mig och köpa hästen i fråga.
Eller de kanske utövar sina dataintrångs-skills på de stackare som vill köpa? ^^
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Vem har väjningsplikt?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp