Äsch! Det blåser inte alls mycket här ju. :( Knappt så det blev något vettigt drag i murspisen ens. Men nu brinner det i alla fall en härlig mysbrasa och hästarna står inne med varsin rejäl högiva att mumsa på. Tror det är dags för popcorn och kolla ikapp Erkännandet på Svt, eller spana efter något lagom djupt på Netflix.
 
Regnet slår mot rutorna här. Det låter verkligen inte som något mysväder att vara ute i...... Däremot tycker jag väl inte att det låter som om det blåser förfärligt mycket alls. Tack och lov!
 
Blåser enligt SMHI nära 25 m/s nu. Regnet slår mot rutorna som skallrar, det viner i ventilationen och tjuter runt knuten. Jag bor ut mot vattnet och hoppas att markisen inte kommer lossna från husväggen.

Mitt fönster tidigare ikväll när jag kom hem. Nu har både regn och vinden tilltagit. Men det ska tydligen lugna ner sig ngt inatt.

2F64E0F4-7454-4EC8-B020-9F7CE68F697B.webp
 
Här har regnet både kommit o gått o sen tillbaka igen,började blåsa lite mer för en stund sen.Men inte värre än att både jag o hundarna kunde gå ut.
 
Här i södra Skaraborg blåser det 12m/s men upp mot 26m/s i byarna. Hunden höll på att blåsa bort när vi var ute nyss. Regnar pisk på tvären gör det också. Fönsterna knakar. Fast det är rätt mysigt tycker jag, nu när vi är inomhus igen 😊
 
Det blåser rätt mycket här, ibland visslar det. Regnade förut men inte just nu. Jag var till 7eleven och regnet gick igenom jackan.
 
Blåser tydligen 30 m/s i byarna här. Tjörnbron funderade de tydligen på att stänga, blir i så fall första gången sen 1995 enligt nyheterna 🤔
 
Här har det friskat på så jag tog upp lite vatten. Kaminen värmer bra och sprakar mysigt. Träd har fallit på en del vägar runt om i sjuhäradsleden. Just nu ligger vinden på 18m/s i byarna
 
Alltså, ja det blåser väl en del. Jag hittar inga noteringar om vindstyrka i byarna, men efter Gudrun, Per och deras småsyskon (typ "Sven" och "Gorm", som även pustat omkull lite träd här) så känner man lite som att "blev det inte mer än så här". Vi har klass 1-varning där prognosen säger 21-24 m/s.
 
Jag har en utomhusbassäng utanför fönstret, kanske 20m lång. På den går det gäss. Fattar inte ens hur det är möjligt :confused:
 
Blåsten ska väl kulminera här de närmsta timmarna jag tänkte sova om det inte väsnas för mycket och hoppas det inte är strömlöst i morgon bitti
 
Blåser som fan här och det ryckte i bilen rejält när jag körde hem från stallet. Hunden ville inte ut på en andra runda när vi var i stallet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har använt denna hårgele från Moroccanoil i flera år, men nu har de slutat tillverka den😫😫😫 Behöver tips på ersättningsprodukt! Jag...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det väntas oväder i stora delar av Sverige. På vissa håll är det redan översvämning, medan det på andra bara är en hörsägen ännu. Skulle...
Svar
0
· Visningar
421
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Äntligen har vi en fungerande router igen och jag fick igår igång chromecasten utan problem. Funkade klockrent för både mig och sambon...
Svar
10
· Visningar
448
Senast: Kristall10
·
Samhälle Hur har ni det i ovädret? Snöar det mycket där ni bor?
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 601
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp