Ovädret lamslår travsporten!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Prakas
  • Startdatum Startdatum
P

Prakas

Just nu är det 25 strukna hästar till kvällens tävlingar på Romme! :eek:
Undrar just hur V75-loppen kommer att se ut imorgon, då ekipagen förväntas komma från nästan hela landet...:crazy:
4 hästar strukna inom V75-ramen just nu. Bara att vänta och se.

Hur känner Du för att resa långt med häst i oväder som detta?

EDIT: Lite mer info kom just på travnet.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ovädret lamslår travsporten!

Nu har jag iofs ingen travare i träning men jag lovar att jag hade inte åkt någonstans med mina i detta väder. Kan iofs bero på att jag själv är lite feg i dåligt väder men ändå.

Jag har åkt från Axevalla en gång i sånt här väder och vet att jag uinte kommer att åka i såna här väderförhållanden, om man själv glider av vägen i låg hastighet är det ju ingen större fara men har man släp kan ju "vad som helst" hända. :confused:

Om jag hade en stadig lastbil så hade jag troligen åkt. Men de e inte ens chans att jag ger mig ut med trailer!

Ja du, var ute o körde till Romme igår i detta väder. Glashalt o snörök,hur korkad är man egentligen......:cool: Allt gick bra,tung dieselbil o boogiekärra gick relativt stadigt på vägen.

Jag hörde förut att Bergsåkers banveterinär förbjudit barfotakörning idag! :eek:

Ja, det är ju snöbana. Har ATG-live rätt in i vardagsrummet där jag är idag.:cool: Finns det någon som vill köra barfota idag?

Liknande trådar

Trav Läste i olika tidningar om Pompano Mick *länk1* *Länk2* Hästen var alltså på väg till Romme, transporten välter och skötaren får...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 871
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 961
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästvård Gah, nu är jag farligt nära ett nervsammanbrott. (Nya) equiatrkern var ju här i onsdags, och rättade snedhet på bägge hästarna...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 122

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka