Outlook Express-problem

cewe

Trådstartare
Har version 6 och McFee antispam
När jag får mail från en specifik adress kommer det bara ett tomt mail.
Alla andra adresser fungerar utan problem. Dessutom om personen skickar till min mail-adress hemma är det inga problem.
Där har jag inte version 6 utan en äldre samt inte McFee
Antar att det är en inställningfråga, men fattar inte hur eller vad?

Sv: Outlook Express-problem

Kolla även vilket format den personen skickar sina mail på.
Jag hade samma problem förut, med en webmail visserligen men det var samma symptom: mail från en viss avsändare såg tomma ut, men om jag markerade all text så syntes den (den var alltså vit på en vit bakgrund) och så fick jag läsa mellan html-taggarna. Det vara bara en slump att det bara var den användaren som skickade mail på html-format innan jag kom underfund med vad som var fel.
Det finns flera olika format, de tre vanligaste är
'plain text' (bara text, ev formatteringar som teckensnitt, textfärg osv kommer inte med)
'rich text' (text med viss formattering)
'html' (som en mini-websida, kan ha bilder, tabeller och annat som kan finnas å websidor)

Så kolla vilket format mailen är skickade på och kolla i ditt mailprogram om det är inställt på att läsa det formatet (eftersom du har en äldre version av samma program som fungerar så bör den nya versionen också kunna stödja det formatet).

tillägg: det kan ev. också vara antivirusprorammet som spärrar det formatet på mail, för att det är lätt för virus att komma in med mail på det formatet.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
681
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 268
Senast: malumbub
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 541
Senast: Jeps
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 033
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar