Outdoorsy människor, se hit!

Jag har tänkt att jag ska bli lite mer friluftslagd! När jag var yngre hade vi hund i familjen och jag har alltid ridit och varit i stallet mycket så utomhusaktiviteterna kom naturligt. Nu på senare år har jag inga hundar i min närhet och hästarna har jag tillfälligt lagt på hyllan. Kommer nog ta några år innan hästeriet hamnar på en sån nivå att jag kan kalla det intresse så tills dess tänkte jag bli mer skogsmullig av mig!

Det jag framförallt tänkt mig är vandring! Har planerat in ett par vandringsturer med vänner i sommar. Det blir bara dagsturer till att börja med men man måste ju börja någonstans. Så, vad behöver man som vandingsnoob? Kängor har jag förstått och bra byxor men vad är bra? Och vad är lagomt? Vill inte ha dålig utrustning men behöver ju liksom inga superdyra grejer heller.

Dela med er av era bästa vandringstips till en total nybörjare!

Kanske någon som skrivit det redan (inte läst igenom tråden) man kan ju hyra mycket utrustning om man inte vill köpa allt om man inte vet hur inbiten vandrare man kommer bli :).

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 309
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar