Oturskatten - igen

cirkus

Trådstartare
Nu har lilla Siri fått en böld i huvudet.
Den har spruckit och ut kommer äckligare än äckligt var. Det stinker.

Vi var hos veterniären igår och de rakade och visade hur vi skall trycka ut var, såret måste vara öppet och läka inifrån. Och så antibiotika i 10 dagar.

Men katten är verkligen duktig. Vi behövde inte ens ge lugnande för att raka (i ansiktet alltså!). Att klämma varet går också bra, hon mårrar eller jamar ingenting. Duktig kisse.

Måste hon råka ut för alla dessa konstigheter jämt och ständigt !

Sv: Oturskatten - igen

Och dyrt - inte nog med räkningen som var på strax under 2000 kronor, när jag hämtade ut medicinen så blev det p-bot.

Kattskrälle !

Lillskruttan då :(
Och stackars matte :devil: :rofl:

Hoppas Siri blir bra snart. Min Fia hade otaliga bölder, fördelen är väl att dom brukar läka ut rätt fort när man väl behandlar dom.

Ge henne en nospuss från mig.

Siri har nu rymt ut ! Nån var oförsiktig och kattskrället rymde.

När Fia fick bölder gick du till vet varje gång eller behandlade du henne själv ? (klämde och tvättade ?) Just nu känns antibiotikan lite overkill, men i rötmånadstider vill man ju ha det med. Min katt tycker för övrigt att antibiotikapastan är goda grejer. Bara att klämma ut det hon ska ha och sen slickar hon i sig från sprutan.

Jag har dock ropat och utlovad nospuss ifrån MissF så jag hoppas att hon kommer hem å det snaraste.

Liknande trådar

Övr. Katt Igår fann vi ett gäng kattungar i ett grishus vi har på gården. Vi har ingen egen katt och vi vet inte vems det var. 4 härliga...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 764
Senast: DarkInNight
·
Övr. Katt Jag visste helt ärligt inte ens att katter hade analsäckar. Att hundar har och kan få problem visste jag, och hört skräckhistorierna...
Svar
14
· Visningar
22 985

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka