Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Jag har ju hund också så att ha en katt i huset med massa ungar är lite svårt..Vi försöket lösa det på bästa sätt.. men.. ja..

Vad hade du tänkt göra med din kattunge när den växte upp?, om den nu inte hade dött?
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Vad hade du tänkt göra med din kattunge när den växte upp?, om den nu inte hade dött?

Jag har nappat upp tre kattungar men hade ingen tanke på att behålla alla utan givetvis ordnade jag bra hem åt dem när de var drygt 12 veckor. Ts hade kanske tänkt samma sak?

Det är stor skillnad på att ta in en vild kattmamma och hennes ungar och att nappa upp en unge. Här hade det inte fungerat att ta in vår "vildkatt" mer än de korta veckor hon var inne för konvalecens efter kastreringen men hennes övergivna ungar fungerade det utmärkt att ta hand om.
Vår "vildkatt" hade mått fruktansvärt dåligt av att vara instängd och eftersom hon övergav sina ungar så var valet enkelt, ta hand om ungarna var första prioritet.

Ts kanske gjorde flera fel men hen försökte och det ska hen ha kred för.
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Jag har nappat upp tre kattungar men hade ingen tanke på att behålla alla utan givetvis ordnade jag bra hem åt dem när de var drygt 12 veckor. Ts hade kanske tänkt samma sak?

Kanske, men då kanske man likväl ska ha samma inställning om de som är kvar och i livet.
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Men visst är det en stor skillnad mellan att inte komma ikapp och att inte föda sig öht?

Och du som kan, och har erfarenhet, kattungen på bilden, hur gammal uppskattar du att den är?

Jag, amatör, uppskattar den som nästan nyfödd ,2 dagar, högst?

Fast en förstfödd som haft det lite kämpigare än sina syskon enbart för att den var förstfödd och fick öppna dörren för alla andra kan vara så fullständigt utmattad att den utan hjälp dör. Av inget annat skäl än att den är utmattad. Har den dessutom syskon som inte är utmattade och som kan söka till sig mer uppmärksamhet från mamman och dessutom orkar fram till mjölken så är det rätt kört. Även för den friska kattungen.

Jag uppskattar kattunge som dygnsgammal. Hade kattungen varit 2 veckor gammal hade jag mer trott att något faktiskt var fel på den om den låg halvdöd bredvid sina syskon.
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Och 10 mil till närmaste veterinär?

Ja faktiskt.
Eller kanske snarare en 15 mil om det handlar om Jour.
Jag vet for jag har bott dar TS bor.

Usch vilken otrevlig manniska du verkar vara. :crazy:
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Det är verkligen inte samma sak.Detta handlar om en nyfödd pellekatt, inte om lösdrivare eller andra oönskade.
Om TS hade valt att ta hand om och mata en sådan, bra, men sega ut livet på en nyfödd, dessutom amatörskötsel som inte gynnar kattungen, det vänder jag mig emot.

Hade du bråkat lika mycket om kattungen överlevt?
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Hade du bråkat lika mycket om kattungen överlevt?


Nu gjorde den inte det-utan faktiskt så led den.

Och bråk får stå för dig-man kan faktiskt vara en väldig djurvän och empatisk även om man inte applåderar alla djurräddningsförsök.Tänk på att många av djurräddningsförsöken görs av människor utan särskilt kunskap-de tror att tron kan göra friskt-och så är det ju inte.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
3 190
Senast: NotlikeI
·
Katthälsa Idag var jag med min ena katt hos veterinären. Hon hade, vad jag trodde, ett infekterat sår under svansen som behövde rengöras...
Svar
12
· Visningar
4 687
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 284
Senast: LevelSkin
·
Övr. Katt Min älskade lilla katt är sjuk, det kom så snabbt! Jag vet inte vad jag ska ta mig till.. eller egentligen så vet jag det, hon kommer...
Svar
12
· Visningar
1 432
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp