Otur med medryttarhästar...

mirrorgirl

Trådstartare
Suck... Kan man ha mer otur?

I höstas var jag å provred en jättego häst och ägaren gillade mig så vi bestämde att jag skulle rida den 2 dagar i veckan. Jag gjorde det i lite mer än en månad och skulle rida för instruktör för att få lite mer pejl på hästen. Då visar den tecken på hälta och instruktören trodde att det antingen va en stäckning eller den gamla skadan som gått upp igen. Så ägaren ringer mig några dagar senare å säger att hon nu vill ha hästen helt själv för att ha full kontroll på den, hon tyckte inte jag hade gjort nåt fel utan var bara rädd om sin häst. Så då stod jag utan häst igen.

Å nu när jag äntligen hittade en jättego häst igen, jag åkte ut å tittade på den och stallet i lördags å allt va super. Ägaren jättetrevlig så vi bestämde att jag skulle provrida nu på lördag. Igår ringde hon å sa att hästen varit konstig och betett sig som om hon hade ont nånstans.. Så nu ska dom till vet. å kolla upp henne...

Jag blir så ledsen för jag vill ju sååå gärna pyssla med en häst igen... Hon lovade iaf att ringa om hästen skulle va okej så jag får väl bara vänta å se...

Blev långt men jag var tvungen å skriva av mig lite... nån som varit med om liknande?

Sv: Otur med medryttarhästar...

Trist, men du hittar nog någon förr eller senare om du bara inte ger dig.

Själv har jag lika mycket otur fast åt andra hållet jag, medryttare som slutar pga graviditet, ryggproblem eller som helt enkelt bara kommer nån gång, rider o lämnar allt efter sig t.o.m skitiga bett :smirk:

Åh va tråkigt.. :(
Synd att du bor så långt bort annars hade du haft ett helt gäng hästar att pyssla med

Tack för omtanken iaf.. Hade nog haft det lättare hemma i Karlstad där man kändes en massa hästfolk å slapp leta upp folk på internet....

Ska nog sätta upp lappar i stall i närheten tror jag...

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 337
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 223
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 700
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka