Otrevliga youtuberekommendationer?

Monstermom

Trådstartare
Upptäckte helt plötsligt att jag får vidriga rekommendationer på youtube, massor av filmer med djur som parar sig. Och det handlar inte om intressanta naturfilmer, utan det är väl typ djurporr fast inom samma art eller hur man ska säga. O_o

Min hund är inte en avelshane så jag har inte googlat något på det ämnet, jag har definitivt inga böjelser åt bestialitet så det finns sannerligen inget i min sökhistorik eller tidigare youtubetittar som går åt det hållet heller. Överlag kan väl min datoranvändning beskrivas som generellt SFW, jag är så naiv att jag inte ens fattat att googles bildsökning sannerligen kan hitta vad som helst förrän för ett par veckor sedan när jag googlade "naked chicken" (jag letade efter en rolig bild av en sån där tecknad, plockad höna...) och upptäckte att google antog att jag skrivit fel. :banghead:

Jag misstänker att det här händer för att jag lånade några datorer i somras när jag var bortrest och inte hade egen tillgång till internet. Jag trodde jag sett till att logga ut överallt, men jag tror alltså nu att jag missat någon. Och att mitt googlekonto alltså är aktivt på någon dator som används till saker jag själv verkligen inte är intresserad av att förknippas med... Kan det vara så? Håller youtube, google, etc koll på en på det viset? Jag har i alla fall gjort något slags "end all sessions" på mitt googlekonto nu, finns det något mer man kan göra? Kan jag hoppas på att de här filmrekommendationerna försvinner snart nu? Kan man själv "avrekommendera" sig från dem på något sätt? Jag har inte klickat på en enda av dem, men nånting gör ju youtube övertygat om att det är saker jag vill se...

Det finns alltså några olika datorer där jag kan ha missat att logga ut mig, så jag är inte helt säker på var jag eventuellt är inloggad. Det är inte så lätt att ringa runt till alla jag lånat dator ifrån och fråga om de googlar djurporr och vill de vara så vänliga att logga ut mig från sin dator i så fall... :(

För inte är det så att allas youtubrekommendationer är fulla av "stora hundar sätter på små hundar" osv!? :wtf:
 
Just hundar får jag aldrig upp, däremot ibland hästar... Jag är oftast inte ens inloggad på google eller youtube eftersom jag inte vill att de ska logga allt jag tittar på. Det enda jag kan tänka mig kopplar till hästar som betäcker är väl att jag läser på avel här på buke.

Men svaret är annars ja, de håller så mycket koll. Är ju inte en slump att jag kollar på hotell i London och sedan får en annons här på buke avseende precis samma hotell vi tittat på. O_o jag tycker det är skitläskigt hur övervakade vi är, och hur många inte ens fattar det
 
Jag har fått.. på djur med människor :yuck: klickar inte upp dem men fått det rekommenderat efter typ sett en musikvideo med random stor känd artist. Och jag surfar bara via min egen dator och ingen annan rör den (jo barnen med egen användare och de surfar bara barnkanalen och nickelodeon). Äckligt.
 
Jag tittar på många hästrelaterade filmer på youtube, allt från folks träningsvideos till roliga/söta filmer på hästar och även på andra djur. Jag får också upp såna där filmer ibland som förslag på högersidan :yuck: Har sett nån (alltså sett som rekommendation, inte kollat på den!) som heter nåt med "funny dogs" och då blir det väl att den rekommenderas till folk som tittat på andra hundfilmer :down:
 
5wjdrp.png


Om du håller musen nere under högra hörnet på en video kommer det fram en väg till att markera att du inte är intresserad av den typen av videos. Det kan kanske ta lite tid att tömma flödet helt, men det kan det nog vara värt? ;)
 
OK, då kan jag kanske sluta tänka vissa saker om mina vänner/släktingar i alla fall då, det är ju skönt!

Men jag tycker det är rätt bedrövligt att få de här rekommendationerna, jag vill inte ha dem! :(

Att man är övervakad och får riktade annonser och sådant vet jag ju, jag försöker alltid hålla mig medveten om vad priset för internet är egentligen, men tanken att de fortsatte "kolla" på datorer man använt för flera månader sedan var lite ny. Nu är det väl helt enkelt inte så då, utan de bara... tror att om man är intresserad av djur så är man intresserad av djursex!? :banghead:

Fy fan.
 
5wjdrp.png


Om du håller musen nere under högra hörnet på en video kommer det fram en väg till att markera att du inte är intresserad av den typen av videos. Det kan kanske ta lite tid att tömma flödet helt, men det kan det nog vara värt? ;)

Åh, jag älskar dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :love::love::love::love:

Tack så mycket! :bow:
 
Sådär, laddat om sidan flera gånger, och nu kommer det bara upp rekommendationer på udda DIY-projekt, symaskinsfanatiker, stickmaskiner och hundträning! :up:

Får se hur länge det håller i sig, men nu vet jag ju vad jag kan göra åt det på en gång, om det börjar dyka upp igen. Tack @Dresden !
 
Det blir läskigt lätt så, att youtube rekommenderar snabbt vad den tror att du är intresserad av. Jag avskyr verkligen skräck relaterade saker, men så skickade en kompis en youtube länk till mig om typ "De 10 läskigaste myterna om övernaturliga väsen" eller något, och så tog det flera veckor innan youtube slutade rekommendera mängder såna videor. Och det var bara EN video som jag bara klickade på, tittade inte ens. :mad:

Så det kan ju ha varit något sånt, kanske t.om att du på någon annan sida än youtube tryckte på en video som handlade om avel? Jag vet inte.
 
5wjdrp.png


Om du håller musen nere under högra hörnet på en video kommer det fram en väg till att markera att du inte är intresserad av den typen av videos. Det kan kanske ta lite tid att tömma flödet helt, men det kan det nog vara värt? ;)
Hm, jag fattar inte hur ni får fram det, jag får inte fram någon genväg som jag kan klicka på. :cautious:
 
Det fungerar i både Chrome och Firefox för mig, men jag måste vara inloggad på mitt Google-konto (alltså inloggad på youtube)
 
Bortsett från tipsen du fått. Byt snarast lösenord på de konton som kan vare berörda så slipper du överraskningar och någon som medvetet eller omedvetet använder ditt konto.

Japp, det har jag gjort! :up:

Jag begriper inte riktigt hur jag kan ha varit fortfarande inloggad någonstans, jag har inte autofill eller "keep me logged in" någonsin - på min egen dator måste jag logga in varenda gång jag ska kolla mailen tex. Men nånting sånt har ju tydligen hänt, även om jag tycker det inte borde, så bättre att jag gör mig omaket att byta lösenord än att jag upptäcker något ännu otrevligare framöver...
 
Men gud vad märkligt, det här hände min pojkväns syster för några månader sedan och vi drev rätt hårt med henne för vad hon kan tänkas ha haft för sig på YouTube! Hon bedyrade ju såklart heligt att hon inte hade något som helst med saken att göra, så det slutade med att vi skyllde på hennes kompis lite sådär på skämt. Kanske är någon slags virus, hackning eller liknande?
 
Förstår att du tycker det är jobbigt! Jag höll på att bli knäpp på de heläckliga tidelagsbilderna som ploppade upp dagligen på facebook ett tag. Tydligen spreds de till alla ens grupper om man skulle råka klicka på en bild. Undrar vad det är för idioter som sysslar med att sprida sådant...:mad: ??
 
Upptäckte helt plötsligt att jag får vidriga rekommendationer på youtube, massor av filmer med djur som parar sig. Och det handlar inte om intressanta naturfilmer, utan det är väl typ djurporr fast inom samma art eller hur man ska säga. O_o

Min hund är inte en avelshane så jag har inte googlat något på det ämnet, jag har definitivt inga böjelser åt bestialitet så det finns sannerligen inget i min sökhistorik eller tidigare youtubetittar som går åt det hållet heller. Överlag kan väl min datoranvändning beskrivas som generellt SFW, jag är så naiv att jag inte ens fattat att googles bildsökning sannerligen kan hitta vad som helst förrän för ett par veckor sedan när jag googlade "naked chicken" (jag letade efter en rolig bild av en sån där tecknad, plockad höna...) och upptäckte att google antog att jag skrivit fel. :banghead:

Jag misstänker att det här händer för att jag lånade några datorer i somras när jag var bortrest och inte hade egen tillgång till internet. Jag trodde jag sett till att logga ut överallt, men jag tror alltså nu att jag missat någon. Och att mitt googlekonto alltså är aktivt på någon dator som används till saker jag själv verkligen inte är intresserad av att förknippas med... Kan det vara så? Håller youtube, google, etc koll på en på det viset? Jag har i alla fall gjort något slags "end all sessions" på mitt googlekonto nu, finns det något mer man kan göra? Kan jag hoppas på att de här filmrekommendationerna försvinner snart nu? Kan man själv "avrekommendera" sig från dem på något sätt? Jag har inte klickat på en enda av dem, men nånting gör ju youtube övertygat om att det är saker jag vill se...

Det finns alltså några olika datorer där jag kan ha missat att logga ut mig, så jag är inte helt säker på var jag eventuellt är inloggad. Det är inte så lätt att ringa runt till alla jag lånat dator ifrån och fråga om de googlar djurporr och vill de vara så vänliga att logga ut mig från sin dator i så fall... :(

För inte är det så att allas youtubrekommendationer är fulla av "stora hundar sätter på små hundar" osv!? :wtf:

Det är precis därför jag aldrig någonsin använder Google- och Youtubekontona annat än när det absolut krävs för att komma åt eller köpa något. (Skaffade Googlekonto först i våras för att kunna installera en app på min jobbtelefon, den första smartphonen jag någonsin ägt. :p) Det går precis lika bra att få bra sökresultat och titta på Youtube utan att de behöver veta exakt var jag befinner mig och exakt vad jag gör.

Det har de så bra koll på utan att jag ens behövt logga in, jag tänker inte ge dem mer än så. :rage:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp