Otrevliga PM

LillMumlan

Trådstartare
Jag undrar vad man gör om man får otrevliga och ojusta PM från någon här på bukefalos. Kan man göra någon slags anmälan på det...? :confused:

Sv: Otrevliga PM

Varför inte aktivera ignorerafunktionen? Då slipper du pm från de som du inte vill ha ifrån.

PM:a det vidare till Gunnar eller någon utav moderatorerna kanske? det är min gissning iallafall.. tråkigt att det skickas sånt:(

Jag är tacksam om ni som drabbas av otrevliga PM hör av er till mig med en kopia på PM och vem det kommer ifrån.
Kanske ett enskilt PM inte leder till någon åtgärd eller inte är tillräckligt allvarligt, men om samma användare skickar otrevliga PM ett flertal gånger eller i övrigt beter sig illa så leder det till åtgärder från min sida.

Om jag inte får kännedom om sådant kan jag självklart inget göra.

Jag gör det, därför får jag inga otrevliga PM längre :angel:

Otrevligt är ju ett väldigt definierbart ord...

Vissa personer tycker att "ngn med olik åsikt än jag" är otrevlig:crazy:

Andra PM kan säkert vara rena personpåhopp, och det är verkligen inte OK.

Men att lägga ut dom i Offentligheten tycker jag är helt galet.

Anmäl det till Gunnar istället-när han nu är vänlig nog och erbjuder oss den tjänsten!

Åsiktskillnader anser jag inte vara otrevliga om de inte innehåller "du är ju helt dum i huvudet och fattar fan ingenting" mm (snäll variant ;)), kan man inte skriva "öppet" vad man vill ha sagt och stå för det, så ska man enligt min åsikt inte skicka dem via PM heller, när PMet har landat i min brevlåda så är det mitt då gör jag vad jag vill med det :devil:.
Visst kan man skicka det till gunnar, men det här är betydligt mer effektivt ;).
En uthängning så får du inte fler otevliga PM.. lätt löst. :smirk:.

Fast det är en barnslig metod, tycker jag. "Titta här allihop så dum X är mot mig". Jag tycker att var och en ska reda ut sina bråk privat utan att jaga sympati och trissa upp lynchstämning mot nån annan.

Är det inte minst lika barnsligt att springar och rycka "pappa Gunnar" i kjolfållen då??

Det har inte på något sätt varit sympati som eftersöktes när det har hänt, det räckte fint med att lägga ut det "trevliga" PMet i en befintlig tråd, sen vad det tyst :smirk:.
Men detta är min helt personliga åsikt och metod (vilket också har vistat sig effektivt), det står jag för och det följer jag (om det skulle bli aktuellt igen), vad andra gör är helt upp till dem :smirk:

Är det inte minst lika barnsligt att springar och rycka "pappa Gunnar" i kjolfållen då??

Gunnar i kjol...:cool:

Tja, jag brukar ju föreslå att man inte ska göra det heller. Själv skulle jag nog bara larma honom om jag fick ett PM som var direkt hotfullt. Annars tycker jag, precis som nu, att man ber vederbörande fara åt helvete och sen sätter på ig-listan, då kommer väl PM inte fram.

Men nej, jag tycker inte att det är LIKA barnsligt som att lägga ut PM:et här.

jaja, som vanligt skiljer våra åsikter sig åt..

själv har jag aldrig haft någon på IG listan och kommer nog inte ha heller :smirk:

Ja,alla är vi ju olika och tolkar saker olika.

Direkt hotfulla Pm SKALL anmälas, på vilken sida du än får dom sända till dig. Sådant skall beskämpas i alla lägen.

Att hänga ut folk för att dom skriver tex "jag tycker att din häst ser för mager ut" - ger du den mat? - är ju att ha olika åsikter, och ingenting som varken behöver hängas ut, eller sändas till Gunnar.

DET finns ju vissa saker som ibland sänds via PM, därför att det finns möjlighet att ngn "kan känna igen sig IRL", ngt som är lite inoficciellt, ngt som inte skall diskuteras i öppen tråd.
Därför skall man noga tänka sig för innan man publicerar ett sådant.

OM man betett sig på det viset att man skaffat sig riktiga "fiender" här inne, då ska man kanske även tänka sig för mer än en gång innan man hämnas med "offentlig uthängning"- det kan vara du som blottas fullständigt dagen efter...

Ja, skickde jag otrevliga Pm till folk så hoppas jag verkligen de hänger ut dem, för jag skulle skämmas ihjäl, men det blir nog svårt att hitta några sådanna skickade av mig :smirk: men "blotta på" bara med dem om du hittar några.

Att få otrevliga Pm är inte svårt, det är bara skriva att man inte skulle vilja rida på en varmblodstravare, det har räckt :smirk: tyvärr har jag inte kvar dem annars kunde jag lagt ut det igen, underhållande var det :D.

Hotfulla PM har jag inte fått, så det har jag ingen erfarenhet av.

ja det är ju jättevuxet - att be folk fara åt helvete...

I ett tidigare inlägg menade du att skulle man"reda ut sitt bråk"..

var det så du menade att du reder ut bråk - ber vederbörande fara åt helvete :D

Till mig har de skrivit att jag skall sluta dricka sprit när jag skriver :o
Ett rätt så blarigt orerande pm faktiskt som gick ut på att jag skulle sluta vara Världsmästare :rofl:

Nån annan har menat att jag skall rätta till defekterna i min personlighet - så att jag ser världen som h*n ser dem.
:D

Och att jag rider dåligt - och i "samförstånd" :o menat att jag utger mig för att vara ngt jag inte är, mao vilket de också gör...:o :D

Att jag skall sluta slåss om TRONEN på dressyr är dock roligast :rofl: för det finns inte i min begreppsvärld, jag ser liksom inte världen så.

Men jag vill inte hänga ut någon speciell person därför publicerar jag inte offentligt.

Däremot kan jag ju hinta om "nivån" på en del PM, men jag avslöjjar inte vem som skrivit dem, det är ju upp till var och en hur man vill bete sig. Och upp till Gunnar att plocka bort dem som beter sig illa

Senast ändrad:

Hur barnslig är inte du då som sänker dig till samma nivå??

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
495
Senast: Shaggy
·
Skola & Jobb Hej, Jag undrar hur ni hade gjort i denna situation. Jobbar med ett företags ekonomi och sköter allt inom det området, har även...
Svar
9
· Visningar
729
Senast: Tilly_85
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar