Otrevlig blödning!

Linda.B

Trådstartare
Min lördags-eftermiddag var allt annat än skoj - Vi kom hem från stallet efter lite pyssel, satte oss i soffan för att ta det lugnt en stund. Efter bara några minuter känner jag något varmt som rinner till - For in på toaletten både trosor & mysbyxorna var alldeles blodiga! Det blöder ordentligt och det sista som kom ut var en stor blodklump - Missfall trodde vi direkt, bara att åka till akuten.

Vi hade tur att få anmäla oss ganska fort, men sedan satt vi 2 tim & 45 min och väntade på att få träffa någon. När det äntligen blev vår tur blev vi invisade på ett gynrum där undersköterskan tog blodtryck, stack mig i fingrarna också fick jag lämna urinprov. Gynekologen befann sig på förlossningen så vi skulle vara beredda på yttligare väntan.

Lyckligtvis väntade vi inte längre än 10 minunter innan hon kom in till oss - Jag fick svara på frågor och sedan klättra upp i stolen! Allt såg fint ut och sedan använde hon ett vaginalt ultraljud - Även "invändigt" såg allt ok ut! Nu fick vi för första gången se bebis på skärmen och han/hon levde, tack & lov. Vi såg det lilla hjärtat slå och det var en stor lättnad att allt var som det skulle.

Fick stränga order att hålla mig ifrån "farliga" hästar & ansträngning - Har mest legat sedan vi kom hem, idag känner jag mig lite starkare och har försökt städa lite. Det var en obehaglig upplevelse - Lyckligtvis så gick det väl och hoppas att så förblir!
 
Sv: Otrevlig blödning!

Usch så obehagligt för er! Tur att det inte var någon fara med bebis, var nu rädd om dig och det lilla livet:)
 
Sv: Otrevlig blödning!

fy vad otäckt! Skönt att det såg bra ut :)
Graviditeten är en utmärkt anledning till att ta det lite extra lugnt och varva ner :)
 
Sv: Otrevlig blödning!

I stallet gjorde jag inte mer än det jag brukar - Som mocka, fixa höpåsar & mathinkar - Vattenhinkarna fyller sambon! Rider gör jag inte, utan markarbetar hästen (Ung islandshäst) när jag gör något med honom. Jag & sambon har varsin häst så vi hjälps åt i stallet.

Är nu i vecka 13+3. Det som var mest jobbigt var att vänta så länge innan vi fick träffa någon. Att få se hjärtslagen var verkligen en lättnad. Väl hemma på kvällen vågade jag knappt röra mig - När jag behövde hosta eller nysa (Är förkyld till allt elände) var jag rädd för att ta i - Fick för mig att barnet skulle flyga ut!

Blödningen gav ju sig innan vi for iväg - Dagen efter var det endast brunaktiga flytningar! Som nu är normalt vit-aktiga! Så det känns skönt & hoppas det fortsätter så. //Linda
 
Sv: Otrevlig blödning!

Vad skönt att det såg bra ut och för att lugna andra så är det inte helt ovanligt att man kan få en blödning, i vissa fall är det en tvåäggas tvilling som inte var livsdugligt eller inte fick plats. Och ibland är det bara det att livmodern växer och något blodkärl började blöda.
Men det ska självklart kollas så snart man kan!
 
Sv: Otrevlig blödning!

Usch vad läskigt. Man vill ju verkligen inte blöda när man är gravid och man blir ju såklart livrädd.

Jag hade en liten blödning med första, och ett par större med andra. Med andra tjejen så hade jag en polyp på livmodertappen som blödde ganska mycket två ggr. Det var verkligen nervpåfrestande.

Lycka till med magen!
 
Sv: Otrevlig blödning!

Puh, vilken tur att allt var bra.

Jag är i v.9, min andra graviditet. Känner att jag är mkt mer rädd att något ska hända denna gången. Skönt att höra att det kan vara ok fast man får en blödning.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 760
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
999
Tjatter Jag börjar! Jag drömde sjukaste och äckligaste drömmen på länge! FY! Det började med att jag och älskling hade flyttat hem till...
Svar
1
· Visningar
809
Senast: Knuzze
·
Utrustning Hade turen att unghästen passade i min Frank Baines när jag red in henne, men hon växte ur den rätt fort och jag fick tag i en ett hack...
Svar
8
· Visningar
1 473

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp