Osteit beslag

M

M-Meduza

Halvblodet mitt har nu inte gått rent på fyra månader, och nu har vetrinär med hjälp av annan vet funderat på om det kanske ändå inte är något i hovleden utan nu misstänker dom hoven..

fått ordinerat Osteit beslag och undrar om någon kan säga lite mer om det. Ringde vetrinären när han hade bråttom och fick ett fax som ja ska ge hovis =):o

Sv: Osteit beslag

hmm ingen =) Det går iallafall ut på att man slipar bort järn mot hoven så att så den bär upp vikten ute på bärranden endast. sen sulor på med..

Det låter intressant. hur är det tänkt att dom ska fungera?

ja du =) jag hann som sagt inte prata länge med vetrinären.. så jag hann inte fråga något direkt osv.. Och nu verkar det svårt att hitta någon som kan hjälpa mig.. va tydligt ganska simpelt och fixa till skon.. men alla hovisar rekommenderar andra "färdiga" skor eller att jag bara ska sko han med endast sula för att det är stöddämpande i sig..

Men jag vill följa vetrinärens rekommendatiioner helt.. och han har redan stått i fyra månader och vi har ännu inte ens hittat problem. ingen värme inte varit svullen bara lite halt :crazy:

Tänkte ringa vetrinären på tisdag och försöka få lite telefontid med han så han får förklara lite.. men tänkte att någon kanske visste något här..:idea:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka