Ostadig häl?

Tuva

Trådstartare
hej, jag är dressyrryttare och har väldigt stadig skänkel och bra sits. Får alltid mellan 7-8 på den. Men jag har nu börjat märka att min häl är ganska ostadig. Den guppar upp och ner hela tiden. Dock bara i traven. Detta händer bara på min egna ponny som rör sig mycket och har ganska stor gång. När jag hjälper andra med deras hästar så har jag inga problem med detta.

Någon som vet hur jag ska jobba bort detta problem?

Är det ett problem? Är du flexibel och följsam i fotleden men ändå stadig i skänkeln så är väl det jättebra.
är ute på jakt för de där 9: orna och tror att det är det är det som saknas. Om man kollar på toppryttarna så sitter de med så sjukt stadiga hälar och det vill ju jag med ;)

hej, jag är dressyrryttare och har väldigt stadig skänkel och bra sits. Får alltid mellan 7-8 på den. Men jag har nu börjat märka att min häl är ganska ostadig. Den guppar upp och ner hela tiden. Dock bara i traven. Detta händer bara på min egna ponny som rör sig mycket och har ganska stor gång. När jag hjälper andra med deras hästar så har jag inga problem med detta.

Kolla in sitsanalys på nätet där kanske du kan få några bra tips: http://sitsskolan.se/sitskollen-mari-kollar-och-coachar-for-battre-sits/

Ridstövlar ger stabilare underskänklar.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 627
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: tara
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 121
Senast: Juli0a
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
650
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama