Sv: Oslo Grand Prix
Dagen begynte med en sen men god frokost/brunch/lunch kall det hva du vil. Været er fint men litt kaldt. Alt til rette for en fin dag. Går gjennom litt oddsberegninger samt spurte magen hva den føler for dagen. Magen var fornøyd etter lunch og hvisket i et svakt pip Riiiiiiva
Hun stod til ca 7 i odds og det passet bra, favoritter spiller jeg aldri på, så da ble det sånn.
Bjerke ligger på fel side av byen. Og jeg hadde lovt å plukke opp en venn. Thomas er alltid ute i seneste laget, presis som meg
Her blir det rally-kjøring gjennom byen, sikk sakk, taxifiler og lysene var lyserosa når vi passerte. Vi må jo rekke Going såklart!
Kommer joggende inn på tribunen. Overrasket over hvor lite folk det er. De som er der er i skikkelig god stemning iallefall. Vi rekker å finne plass akkurat i det alle reiser seg. Stående trampeklapp! Titter ut på banen. Der kommer 4 Going Kronos majestetisk joggende. Ludde vinker til publiken som jubler enda mer. Going tripper sakte forbi nesten som en dressurhest. Hvilket syn han er!
Gidder ikke spille på han i vinnerspillet da han er på 97% av bongene haha.
Løpet er egentlig ikke spennende. Et lite gisp i publiken når Erik smart smetter ned på innern med Naughty Nunu. Men det ser ikke ut som han prøver en gang. Han tar til takke med annen. Foran løper Going helt ustresset og ser ut som han er i varmingen. Dæven!
Jeg løper ned, vil se up close. Når han kommer tilbake foran gjerdet virker han ikke andpusten engang. Han bare ståler som en sol.
Mellom løpene vannes det en hel del. Jeg stikker ned og går all in på Riva. Straks jeg er tilbake angrer jeg. Hun løper med hodet på skakke og ser kranglete ut i varmingen. Opalen og Gentleman forbi uten å gi noe spesielt inntrykk. Så går det et nytt lite wow igjennom publiken. Franskmannen! Han ser grom ut.
Kan bli skummel sier jeg til min kompis. Faen han har jeg ikke på bongen sier folkene ved siden av oss. Super Light la jeg ikke noe merke til annet enn at han gikk med hodet lavt som han pleier.
Så er det klart for start. Høyt tempo fra start. Faen der hopper Riva!
Jetstile er offensiv men klarer ikke Opalen. Åpning på 09,9. Italienern hopper også. Hmm nå blir det lusekjøring av opalen. Begynner å lure på om franskmannen skal ta han eller ikke. Men nei da, Super Light får åpning og ingen av de har jo sjanse! Han blåser de lett og vinner fortjent med et par lengder. Publiken klapper men det føles alikevel som vi er syntt for noe? Verdig vinner er det uansett, han var rett og slett best i dag.
Nå begynner det å regne. Et par ok løp igjen men vi velger å stikke før det blir kaos. En fin dag på Bjerke, og jeg har fått sett det jeg ville se - og hvilket syn. Going