Dinajacket
Trådstartare
Då jag själv och inte minst min häst har råkat ut för en sådan, så skulle jag gärna vilja höra om det är någon annan som oxå gjort det och som orkar tråda lite om d=)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då jag själv och inte minst min häst har råkat ut för en sådan, så skulle jag gärna vilja höra om det är någon annan som oxå gjort det och som orkar tråda lite om d=)
Jag tror jag har stött på en ganska oseriös hästägare... Då jag är fodervärden.
Hon hör inte av sig, svarar inte på smsen jag skickar.. (har ingen mailadress till henne). Vi har inget kontrakt för de skulle skrivas förra veckan, veckan efter jag hämtade henne.
Dessvärre trivs inte jag och hästen ihop, men som sagt jag får ju inte tag i ägaren så... ja denna hästen går och skrotar i hagen, det bra är väl att hon iaf får käka massa mat. För hon är ganska smal hon också..
Känns som ett förspill, vill jättegärna ha kvar henne osv, men baah de går verkligen inte..
Så finns nog endel oseriösa hästägare med tyvärr...
Själv skulle jag nog itne viljia låna ut min gamling till någon jag verkligen inte känner innan o utan:P =)
Jag har ju fått massor av telefonsamtal nu när jag har ute min arabvalack på annons. Det har även varit ett par stycken och provridit och alla har haft något knepigt, som gjort att jag backat ur. Jag tänkte berätta om ett par exempel..
Fv1 - "Vi bor mitt inne i centrum kan man säga. Vi har en jättestor gräsmatta som vi stängslat in och så har vi byggt två boxar som säkert är godkända. Vi får rida igenom byn för att komma till en bra ridväg. Han är väl trafiksäker? Vi kommer att låna en shettis också. Kan han gå med en sådan?"
NOTIS - Min häst vill inte stå i en TRÄDGÅRD! Visst är han trafikvan men HALLÅ?
Fv2 - "Jag har eget stall med fyra boxar, stora hagar och egen ridbana (TOPPEN!) men jag söker efter en häst att träna med och eventuellt tävla med." (MIN HÄST ÄR 26 ÅR OCH I ANNONSEN STÅR EJ FÖR TÄVLING ELLER TRÄNING!) ..och vad säger människan sen? Jo, hon kommer in på det här med grovfoder och jag berättar att han äter hö. Då slänger hon ur sig att hon kommit på en smart (idé) att hissa upp höet i hönät så högt upp i boxen att hästarna nästan får stå på tå (..ja, det är precis så hon säger) för annars slarvar dom så mycket med höet. NEJ, MIN HÄST SKA INTE FÅ NACKSPÄRR!
Fv3 - Hon åkte hit och provred(?) honom. Hon åkte 15 mil och skröt hela tide om att hon hade en skithet och tuff häst på foder nu. Jag tänkte att "Oj, ja men då har hon ju inga problem med världens snällaste häst här då inte.." Vad gör människan? För det första kommer hon knappt upp! Hennes man försöker slänga upp henne men orkar typ inte och hon skäller ut honom som fan. (..där står jag såhär.. ) och när hon väl kommer upp skrittar hon på långa tyglar TVÅ VARV och sedan stannar hon, tänder en cigg och sitter och RÖKER PÅ MIN HÄST! och säger "..nä men han verkar trevlig.. kanonhäst" :
Igår kom en liten tjej på 12 år som ville bli medryttare. Det lutar nu åt att han får stanna hemma och hon får rida honom. Hon var duktig och väldigt trevlig såå.. det får nog bli så när jag inte hittade någon seriös fodervärd.
Hejsan, hästen har stått här i snart en månad. Erhm har ridit hästen förr trivdes inte så bra med henne då heller,men trodde hon hade förändrats iaf lite på ett år.. men jag hade fel tyvärr.